update wat betreft mijn board(tje).
ik wilde m'n CE-1 vervangen voor een kleiner alternatief..dat is een CE-2 geworden :)
Volgende stap is om er nog een EB volume pedaal tussen te proppen :p
http://home01.wxs.nl/~meijn036/pedaltrain2.jpg
Printable View
update wat betreft mijn board(tje).
ik wilde m'n CE-1 vervangen voor een kleiner alternatief..dat is een CE-2 geworden :)
Volgende stap is om er nog een EB volume pedaal tussen te proppen :p
http://home01.wxs.nl/~meijn036/pedaltrain2.jpg
Mooi board man! Klein maar veelzijdig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savecracker85
Prachtig board savecracker85! Helemaal mijn smaak... een CE-2 wil ik ook nog eens en dat oranje pedaal heb ik net bij Speeddemon besteld :) Hoe bevalt de Fuzzwork Orange?
Zou ik mogen weten wat voor versterker en gita(a)r(en) je gebruikt?
thnx :) ..Fuzzwork Orange bevalt prima, ik had ooit een Big Muff maar dat was iets "too much".. Bij flink wat fuzz werd alles dan een grote sompige brei.. Bij de FuzzworkOrange kan je met alles op max nog gewoon een solo spelen waar je ook hoort wat je speelt.. Verder is hij divers in te stellen van lichte overdrive tot hendrix-achtige fuzz... Ik gebruik hem zelf voornamelijk bij solo's als ik echt moet scheuren en de maxon OD niet genoeg is..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Verder speel ik over een Fender Hot Rod Deluxe(soms een Twin Reverb), mn "hoofd" gitaar is een Fender USA strat met SD lil' 59 als brug pickup..En gebruik daarnaast nog wel eens mn ES en les paul..
Euh... geldt dat ook voor een Pro Co Rat btw? :oCitaat:
Nog nooit van gehoord, iemand die het verschijnsel wil verklaren?Citaat:
vet board gek!, op zoiest doel ik dus ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GuitarMaster
is die mxr dyna comp een beetje wat? zorgt ie voor meer sustain, smooth sound?
Ik heb het ook maar gehoord dat veel fuzzen delen van hun karakter verliezen als ze niet vooraan in de keten staan :) Binnenkort krijg ik er één, dan kom ik er misschien achter...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Een Proco Rat is niet echt een 100% fuzz, dus het lijkt me stug dat het ook hiervoor geldt! Gaaf pedaal wel...
@ Savecracker85,
Hoe bevalt de Fuzzwork met de Les Paul?
@ Ventje,
Zo'n Dynacomp is een top compressor, niet echt transparant maar het heeft wel karakter!
Ik had een klein vraagje over een tuner i.c.m. een splitter box(A/B Box).
Ik krijg dus binnekort de pedal tuner van planet waves)eindelijk een pedaltuner), maar nu is eht toch het best om je tuner helemaal vooraan in je keten te plaatsen?
Nu was mijn idee om een signaal splitter te maken, met 1 ingang en twee uitgangen.
1 uitgang voor de tuner, en 1 uitgang voor mijn pedalen. Maar kun je een tuner pedaal wel alleen met de ouput aansluiten? Werkt het pedaal dan wel gewoon?
En kan ik hiervoor zo'n A-B Box voor gebruiken: http://smallbox.zeonhost.com/projects/abbox/
Misschien een beetje een domme vraag, maar toch.
Ik heb hier ook extra geen andere topic voor geopend!
Groeten Tim
Ik snap niet helemaal waarom dat je de tuner wil laten splitten van de rest. Je kan 'm toch gewoon vooraan de keten zetten? Dat scheelt je weer een pedaal op je bord en geen signaalverlies.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
En A-B box isnaar mijn weten een pedaal om te kunnen switchen tussen twee versterkers, maar iedereen mag me verbeteren als ik het fout heb. Als je dan toch persé de zooi wil splitten is een Boss LS-2 Line Selector meer wat je zoekt denk ik.