Mooie plank!!
Wat houdt die Wampler mod in?
Printable View
Mooie plank!!
Wat houdt die Wampler mod in?
volgorde enigszins verandert en alles wat netter gemaakt:
http://www.machinistdrone.com/piz/pe...rd-jan2010.jpg
het rechter boardje past precies in m'n stevige waterdichte Ortlieb rugzak, ideaal!
Je hebt ook een Meat Box zie ik. Vaag apparaat is dat he! Lekker om wat gewicht aan je sound te geven en zo stel je hem ook in zie ik. ;) Ik heb ook een Buzz Box en dat is helemaal een vaag ding! Maareh, vette planken heb je dude!
Bij Muller Muziek in Amsterdam hebben ze nog de Meat Box en de Grind liggen van DOD, ik zag ze laatst toevallig liggen in de etalage. Misschien iets voor de liefhebber.
ja m'n meatbox staat bijna altijd aan!:)
zo'n BuzzBox zou ik ook graag een keer hebben nog
Ik heb mijn plank eens helemaal omgegooid. Belangrijkste is dat ik nu het expressiepedaal van mijn moogerfooger wél erop heb, en de wahwah niet. Verder is de layout wat anders.
Merkte net wel meteen dat ik de wahwah mis. Dus thuis zal ik hem wel gewoon aansluiten. Echter, in mijn bands ga ik hem (bijna?) niet missen, en het ding is loeizwaar. Bovendien gebruik ik het expressiepedaal wél, en het is irritant om dingen mee te slepen die niet op de plank zelf staan.
Verder overweeg ik om van de andere pedalen voor de band ook een plankje te maken: Boss ME-50, Phase90, Leem A/B, wellicht de bass overdrive van m'n bassist (ander circuit dan wel) en als ik dan toch bezig ben, gelijk de Headrush erop.
Ik heb even geen mooie foto maar dit is waar ik het nu mee doe. Reverb uit de versterker, verder staat dit op een pedaltrain pro. Er is nog plek voor een extra fuzz. Iets fuzzface achtigs en ik wil er wel een pog2 bij.
http://i86.photobucket.com/albums/k1...naamloos-2.jpg
Van gitaar naar amp:
- Dunlop Crybaby
- Barber tonepress
- Ernieball jr Volumepedaal
- Boss TU2
- MXR Phase90 met echte groene D_H led
- Line6 Rotomachine
- Fulltone OCD
- MIAudio Blueboy Deluxe
- Ed's customshop Spiritual drive (Zendrive kloon)
- Diamond Fireburst
- Xotic RCBooster
- Aria AFL1 (De slechtste Flanger die er is maar een geweldige jaren 80 roomboter chorus)
- Boss Space Echo
Hoe is die Rotomachine? Kun je er veel sounds uithalen? Ben nog steeds op zoek naar een veelzeidige Chorus/vibrato/rotary!
Past er onder een pedaltrain 1 een voodoo labs power supply?
@ Swans bord, Wat is dat grijze (lijkt me DIY) pedaaltje met maar 1 knop? ik zie het vaker, maar kan niet goed plaatsen wat het is xD
vet bord trouwens :)
een SuperHardOn, idd DIY :) en bedankt ;)
Oftewel een Flower Booster.
Leuk en zeer eenvoudig pedaal om zelf te bouwen. :ok:
Kijk daar hebben we wat aan. . die pedaltrain is nu 115 bij rockpalace, is even langshoppen binnenkort, dan kan ik eindelijk mijn definitieve boardje maken. .
Ok hier mijn vrienden:
http://img15.imageshack.us/img15/1486/img4709b.th.jpg
Dit is de 2×12 versie.
Sja! Het is zeker geen slechte versterker. Gain kanaal wel erg onbruikbaar, tenzij je houdt van hele schellige knarsende korrelige saus.
Clean kanaal is oke, gebruik het kanaal alleen nooit zonder pedalen. Marshall bluesbreaker staat altijd aan, voor minder gain gebruik ik de volumeknop op mn gitaar.
Versterker is zeer slecht te repareren ivm het feit dat de hele electronicabak andersom (op zn kop dus) in de versterker zit, waardoor je het hele ding uit elkaar moet halen.
Maar al met al vind ik de sound die ik er nu uitkrijg best prettig. Echter deze amp wordt zsm vervangen door een ceriatone HRM.
Wat voor slechte dingen heb je er allemaal over gehoord?
Groetjes!
Dit is mijn pedalboard :), ik zoek alleen nog een koffer waarie mooi inpast xD had ik misschien beter eerst naar kunnen zoeken magoed :p
http://i46.tinypic.com/2eurjmq.jpg
van gitaar naar amp: Gitaar (Dean Razorback/Squier Tele) > Boss CS-3 compressor (gemod voor minder ruis) > Digitech Whammy 4 > Pearl OD-05 (overdrive) > B-29, (Fuzz factory + Treble/bass control + Booster + Feedbacker) > Crybaby from Hell Wah > Funk O matic (Lovetone Meatball based Envelope Filter) > Washburn Soloist Distortion > Artec Vintage Phase shifter > Boss BF-3 Flanger > Artec Graphic Eq > Carl Martin Red Repeat > Amp (ENGL Thunder Reverb)
ow en.. in de dry output van de Whammy zit nog een stemapparaat van de LIDL xD
Vind t zelf een zeer bruikbaar bord waar ik alles mee kan wat ik wil :D
Is dat zo? My bad. In ieder geval, de reperateur vertelde me dat vooral deze combo door bepaalde factoren moeilijk te repareren is. Weet niet precies meer waarom. En vaak ook veel geld kost ivm de selchte constructie waardoor de reperateur veel uren moet maken.
Die rotomachine is redelijk. De sounds zijn op zich goed en hij is inderdaad behoorlijk veelzeidig in te stellen. Met wat oefening is die zacht/ hard intrapknop ook prima te bedienen.
Het nadeel is dat ie een stuk donkerder klinkt dan je cleane signaal en je het effect niet met je cleane signaal kan blenden. Dat zou ideaal zijn. Voor het wat extremere werk is hij prima. Van redelijke leslie sounds tot meer Univibe achtige dingen. Een subtiele chorus is er niet uit te halen.
Even voor Ellisvertellis...
Hieronder mn pedalboard. Ik heb een Fender Blues Jr en een 2x12 Deville (net als jij geloof ik toch?). Die amps laat ik clean.. Echt Fender-like clean zodat ik altijd clean blijf, hoe hard ik ook mn best doe.
Dan gebruik ik de Ts-9 als lichte crunch met de gain op ongeveer 10 uur (schuin omhoog naar links dus). Op de onderste foto staat de tone knop exact de andere kant op als hoe ik hem meestal heb, wisseld nog wel eens.
En daarvoor staat de Ds-1 om de Ts-9 te boosten voor meer scheur of bijv solo's. Daarvan staat de gain iets verder open.. Het pedaal ruist nogal als je veel gain gebruikt dus ga ik niet verder dan ongeveer 2 uur. Tone hou ik net onder de helft.
Bij solo's trap ik mn Mxr boost in. En zo heel af en toe gebruik ik ter afwisseling de overdrive daarvan. Die andere pedaaltjes op de onderste foto zijn voor jams en/of thuis pielen..
http://i136.photobucket.com/albums/q...na6/Afb002.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q...na6/Afb028.jpg
Grt DeiDRa!
:punk:
Nope, deze heb ik laten maken bij proflite
Vind jij modulatie pedalen niet volkome kut klinken 'voor' de thunder? die amp heeft echt gemaakt dat ik extra kabels nodig had voor die damn fx-loop. maar opeens klinkt alles mooi.
wat is een feedbacker precies? ik zou graag een knopje hebben dat de boel laat vluiten en knarsen en piepen.
Ik heb min of meer dezelfde vraag, hoe gebruik je die FuzzFactory en/of heb je er een filmpje oid van? Ben wel benieuwd!
Vanavond een foto van mijn plank, imageshack doet ineens moeilijk hier.
Nog wel zonder snoertjes, maar daar worden we niet minder gelukkig van.
Ik vind, dat ik een aardig wondertje op de grond heb liggen :)
spannend hè?
Klopt inderdaad, iemand die ik ken heeft er ook één. Vraag of ik hem een keer mag lenen om hem zelf uitgebreid te testen en als hij bevalt heb ik misschien wel interesse.
Imageshack wordt steeds slechter heb ik het idee, probeer anders deze:
http://tinypic.com/