Ik zou helaas nog wel wat bij mn huidige budget moeten bijlullen bij moeders de vrouw eer ik zo'n beauty kan aanschaffen
Printable View
Zijn ze zo duur geworden ?
Zaten toch eens in een 600 euro range..?
Zij die mij een beetje kennen, weten dat ik niet om kan gaan met een Les Paul. Te zwaar, geen fijne hals, geen balans, gewoon niet mijn ding. Maar........ er is ééééén Les Paultje, waar ik stiekum wel een oogje op heb: een Special. Nu kan ik een '74-er kopen en vroeg mij af waar ik als non-les-paul-kenner een beetje op moet letten en vooral wat zo'n krasplankie een beetje waard is. Staat is ok, mooi natural relic met wat krasjes, butjes en pitjes en 100% echt. Verder gelukkig met wrapbridge en P90's natuurlijk.
http://www.vintageandrare.com/upload...8/original.jpg
In die clip van Southside Johny die je postte zag ik er eentje en toen dacht in nog, da's de eerste keer dat ik er iemand op zie spelen.
Ik ken ze wel, latere versies hebben een tom dacht ik. Ja gut, waar moet je op letten... waar je normaal op moet letten denk ik. Of de verstelmoer niet vast zit, de conditie van de frets, geen warping.. .
Prijzen schommelen rond de 1800.
Overigens, ze kunnen zomaar het gewicht van een normale Les Paul hebben hoor.
Ik heb nog altijd GAS voor een Fender American Special strat, maar dat zal pas 2017 worden, eerst nog ff andere prioriteiten😞
De oude LPjunior van Keith Richard is zijn zwaarste gitaar vertelde zijn roadie ooit. Mijn junior en oude Goldtop wegens precies even veel, 4.2 kilo.
Maar er zijn vlieggewichten juniors, zeker.
Als je een lichte LP wil dan zijn er Melody makers. Of Gretsch duo Jets.
Maar dat merk/winkel dat jij zo promoot heeft toch superlichte Les Pauls? 3.2 kilo zei je.