Als je hem binnen hebt, kun je hem dan reviewen?
Ik vind hem errug goedkoop. Mja, het is dan ook het huismerkje he ;)
Printable View
hij is hier gisteren toegekomen, maar ik heb examens dus jammergenoeg nog niet kunnen uitpakken..
Ik zou me ook graag een bas aanschaffen en ik vroeg me af of deze wel iets was? http://squierguitars.com/products/po...080502_xl.jpg&name=Classic+Vibe+Precision+Bass%26reg%3B+%9250s&n ode0=1#bottom Ik vind hem wel al prachtig hoor.:)
Ik weet niet hoe het zit met squier maar ik speel al een aantal jaren op een fender(gitaar) en die bevalt me wel.
Graag jullie mening:)
die classic vibe squiers zijn gewoonweg geweldige gitaren, en spelen de Fender Mexican Standard er los uit qua kwaliteit & sound
Ik heb 2 weken geleden een Ibanez GSR 180 BK gekocht:Deze...
Kben net begonnen met bassen en dit leek me wel een goeie, ook lekker goedkoop. Nu, 2 weken later ben ik toch iets minder positief. Ik ben al 12 jaar met muziek maken bezig, dus ik had het bassen wel snel te pakken. Ik ben nu al op zoek naar een nieuwe bas :P deze was leuk, maar de sound is niet wat ik zoek. Ik speel zelf vooral metal/alternative/punk, dus een stevige, agressieve bas is wel fijn. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat de Ibanez hieraan voldeed. Ik mis de diepe, volle basklanken en als je eenmaal meer wil zit het er gewoon niet in.
Kortom: leuke beginnerbas, maar toch beetje zonde van je geld...
Dan had je beter voor de GSR200 gegaan. Da's ongeveer dezelfde maar met P-J elementen en actief. ook in opbouw is ie een stuk beter en voelt zelfs gewoon steviger aan. ;-)
Ik ben zelf ooit begonnen met een Cort Action Bass en was daar best tevreden over. Nu speel ik op een '82 Gibson Victory Standard, maar gebruik m'n Cort soms nog als reserve :)
Nog even een vraag over basversterkers,
Ik wil een basgitaar + versterkertje voor thuis, maar hoeveel watt is dan aan te raden?
Ik speel gitaar over een 15 watt Voxje en als ik lekker aan het spelen ben speel ik meestal met het volume op 9 uur.
Nu had ik een Ashdown op het oog.
After eigth heet hij geloof ik, die ook 15 watt is.
Zal dit genoeg/te veel/te weinig zijn voor thuisgebruik?
En is deze versterker een beetje aan te raden?
Ik gebruik zelf een Roland Micro Cube Bass. Geweldig ding =D maar 10 Watt, lijkt weinig, maar er zit een automatische stemmer in, een drumcomputer, equalizer en een zooi effecten. Als beginnende bassist is zo'n ding heel handig ^^ hij schijnt zelfs op batterijen te werken :P Je kunt er ook een extra gitaar of cd-speler aan zetten...
Dat zijn beide inderdaad prima beginnerversterkers! Let wel op dat je daar in een bandje niet heel erg veel mee gaat beginnen, maar dat was het plan toch ook niet?
Die Ashdowns zijn inderdaad super voor hun prijs! zowel de After Eight (15W) als de Perfect Ten (30W) en de Five Fifteen (100W). De eight, ten en fifteen slaan telkens op het formaat van de speakers...
De Rolands zijn ook enorm goed en geven een iets opener sound.
@ Mr. Fingers: Over die Classic Vibes heb je volkomen gelijk!! Ik ben zelf gek van de '50s in Lake Placid Blue. Maple neck, single coil Precision element, ... Ik dacht trouwens eerst het element eventueel te vervangen door de Seymour Duncan SPB-1 vintage, maar dat bleek ook helemaal niet nodig ;-)