ook lijken je bends wat aan de valse kant, mss is het slim om wat dikkere snaren te proberen, dan moet je wat meer weerstand geven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door menno182
Printable View
ook lijken je bends wat aan de valse kant, mss is het slim om wat dikkere snaren te proberen, dan moet je wat meer weerstand geven.Citaat:
Ik had toen een hoge e snaar als b dus daar zou het ook aan kunnen liggen, geldtekort he...
Vooral bezig geweest met de zang maar goed:
http://youtube.com/watch?v=qBvgUSLlxsA
Volgende keer dan echt wat uitgebreider gitaarwerk ;)
Mijn eerste sound online!
Ik heb gelijk een myspace aangemaakt om uiteindelijk enkele nrs op te zetten...
Dit is mijn epiphone les paul standard met de pod x3(standaard acoustic sound) op een ibaneze 25w versterkertje.
Opgenomen met de zoom h4 van een kameraad.
http://www.myspace.com/lctuned
Het is maar een testje hoor, vooral omdat we niet wisten hoe het ging klinken en veel tijd hadden we niet.
Ergens tegen volgende week post ik wellicht mijn eerste afgewerkt solo-spel :satisfie:
mijn historie : 2j guitaar gespeeld op mezelf en met wat kameraden , voornamelijk grunch en beetje metal . Hierna 1j stilgelegen en dan ben ik infeite zanger geworden van een plaatselijk groepje , toen ben ik ook notenleer gaan doen. Na 4j was het welletjes en ben ik feitelijk beetje op de dool geraakt op muzikaal vlak . Anderhalf jaar geleden heb ik dan de epiphone gekocht en sinds ben ik niet meer gestopt . Enige waar ik geen zin meer in heb is al die bekende nrs terug aanleren..ik ben zoveel vergeten , niet te geloven! Dus heb ik me maar voorgenomen om te leren fingerpicken..en nu wil ik niets anders meer! Ik speel op zich een gemiddelde van 5uurtjes in de week .
@ savale : Klinkt goed man ! leuk micro'tje trouwens! :satisfie:
Mvg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney
Thanks! Je hebt al aardige skills! Verdiep je eens wat meer in de opnametechniek, want dat kan beter. Het klinkt nu beetje levensloos en dof.
Misschien je maatje wat akkoordenwerk mee laten spelen de volgende keer?
hehe merci! Ja idd die opname is ook gewoon met de microfoontjes gedaan in 16bit kwaliteit :) was echt maar een try-out . Ook is dat versterkertje echt niet goed feitelijk ..moet de drive en tone heel laag zetten vd pod , anders kraakt ie enorm , daarmee ook een doffe opname allicht.
Die kameraad is een enorm goede pianist feitelijk en het word ook de bedoeling dat we onze muziek gaan samen spelen. Zelf heeft hij al op Gonzo-circus gestaan met zijn piano , al is hem van opleiding klassiek ( die kan enorm goed bach etc spelen op piano bv)
Maar ik heb veeeel mensen rond me die muziek maken , dus er kan vanalles in de lucht hangen! Zelf doe ik bv ook 'capoeira' en ook hier leer ik met verschillende percussie-instrumenten spelen ..heel plezant!
Vandaag ga ik mijn gitaartje zijn eerste grondige poetsbeurt geven trouwens :p hopelijk klinkt ie dan nog iets beter :hippie:
kameraad zijn muziek : OUBYS
ps (edited): gitaartje is gepoetst , hing terug snaren op en ineens slaan de bovenste enorm fel..ergens een klein probleempje met de brug naar het schijnt al was me da zelf niet echt opgevallen..spijtig , ik had net zoveel zin vandaag...ik ben hem nu dus paar daagjes kwijt
Mvg
Heb vandaag een video gemaakt van de intro en solo van Nothing else matters.
http://youtube.com/watch?v=u5pnJVXJE0A
Ik speel nu 1 jaar gitaar.
En looneycooney, die soundclip van jou klinkt erg relaxt. :hippie:
Moet ook weer eens wat opnemen.
Dit zal alleen hoogst waarschijnlijk akoestisch worden aangezien ik de electrische momenteel even stroomloos heb staan.
En de akoestische ben ik niet zo heel goed op (Ben een licht spelende ibanez met de bekende wizard II nek gewend, effe oefentijd :soul: )
Eerst wil ik de akoestische eens een grondig onderhoudsbeurtje geven though, als je langs de nek wrijft komt de zwarte troep er vanaf :mad:
Dean Evo, leuke gitaartjes.
Goed gespeeld voor als je slechts een jaar speelt! *applaus* Het zou voor mij een goede oefening ook zijn nu om het te leren spelen, maar kost zooo veel tijd! Ik ben nu eerst bezig met "stairway to heaven"Citaat:
Je hebt dat ferm gespeeld man ! :rockon:Citaat:
Doe zo voort zou ik zeggen , dat doe je echt heel goed.
Mja, ik ben mijn wilde haren dan nog niet kwijt , maar mijn kuren wel , hehe Ik neem nu meer mijn guitaar vast om te relaxen en fun te hebben , vandaar allicht . Ik vind zoiets ook altijd leuk om de vingers om te warmen :hippie:
Ben op dit eigenste moment 'classical gas' aan het instuderen :p ik hoop dat die fatsoenlijk gaat lukken , dan ben ik dolcontent . Vooral op technisch gebied is dit voor mij een goede oefening .
Mvg