Leuk, al had ik die top zelf gewoon ongestaind gelaten...
Printable View
Leuk, al had ik die top zelf gewoon ongestaind gelaten...
de carve is niet zo mijn smaak, maar die burst ziet er echt heeel mooi uit
vind het ook wel mooi dat de burst weer wat donkerder wordt aan de (hogere) rand van de body (brugkant), mooi effect geeft dat!
Heb ook lang lopen twijfelen want die top was blank ook heel erg mooiCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
Ben ook heel erg tevreden met de burst. Is de eerste keer dat ik dit doe en met ecoline is hert erg lastig werken omdat het lijkt de de volgende kleur de vorige losmaakt en compleet vermengt. Hels karwei met veel schuurwerk, maar wel erg leuk om t edoen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madman
en het resultaat mag er echt wel zijn!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Er zitten nu 8 lagen blanke lak op. Ik ben niet echt een held met spuitbussen en krijg vaak zakker in de lak, vandaar dat ik hele lichte spuitnevellagen aanbreng. Ik breng 4 hele dunne wazen aan per dag (20 minuten tussen de lagen) en dt werkt voor mij prima. Worden dus wel 3 keer zoveel "laklagen" ls een goeie spuiter zou doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madman
Kleuren beginnen er al echt uit te springen. Heb wel al een heel licht sinasappelhuidje op de lak, dus van het weekend ff met korrel 1200 de boel glad maken en nog een par laagjes aanbrengen.
Hopelijk na het weekend, bij daglicht een aantal betere foto's.
Hey G.G.
Ik vind 'm fantastisch worden!!! Schitterend!!! Dit is nu gewoon 100% zelfbouw, bestaand model als basis, dat wel, maar helemaal aangepast naar je eigen SRV-smaak (good taste!). Belangrijke beslissingen genomen: "to carve or not to carve" en een Floyd Rose erop, wie heb 't, dut het gienien (regiotaal, betekend: dit heeft niemand!!!).
En..... jawel..... de sunburst stijl zoals Stevie die ook had op z'n strat. Maar eh, krijgt deze nu ook zo'n dikke hals als je neck-through?
Resumé: maak je Divebomd met een Stevie-PRS (of zoiets?)
Ik zit hier gewoon van te genieten hoe jij je gitaar bouwt!!!
Geweldig en wel meenemen hoor de volgende Meeting!!!
Met vriendelijke groeten,
Branko
J ehebt gelijk, hier is er zeker weten maar één van. De hals wordt weer erg dik, maar iets bespeelbaarder dan de SRV. Hij gaat zeker mee naar de volgende meeting, en daar wil ik jou PRS ook zien, met die van Dieter samen. Lijkt me leuk als minda hem ook mee neemt: Vier op een rij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
Goed plan, ik zal er in iedergeval zijn. Ik weet niet wanneer ie weer is, maar als het nog ff duurt kan ik m'n 2 tele's ook meenemen.
mijn bedoeling is ook om iets (half) te bouwen, maarjah de plannen liggen er al veel te lang :S
Nu maar eens tijd vinden
Ik weet niet hoever ik tegen die tijd ben, maar ik neem 'm zowiezo mee!
Een gitaar die half af is, is ook leuk om voor andere bouwers te zien, toch?
Vind ik wel tenminste. Uiteraard is het streven om 'm tegen die tijd wel af te hebben.
vr.gr.
Branko