Oorspronkelijk geplaatst door piezo
Het was niet kwaad bedoeld, Ed Bob. Jouw verhaal illustreert echter zo mooi een aantal dingen die in dit topic al besproken zijn: eigen alternatieven die niet blijken te werken, gevoelsmatig oordelen.
Jij hebt dan tenmínste nog een soort proef op de som genomen, al heb je na al je moeite niet helemaal een eerlijke conclusie getrokken. Ik had je overigens van tevoren wel kunnen vertellen dat het rendement van beamblockers op een gesloten 4x12" kast het kleinst is van alle luidsprekerconfiguraties, en nog tegen de hoogste kosten ook.
De post, waarin ik alles technisch, akoestisch en financieel op een rijtje had gezet, heb ik helaas ooit gewist om de ellenlange discussies met de "ongelovigen" niet weer op scherp te zetten en ik ga het lekker niet overdoen.
Dus wees gelukkig met je oordeel, want uiteindelijk komt het natuurlijk gewoon neer op wat voor jóu wel en niet werkt, en een "goed gevoel" werkt altijd.
Ik kan me trouwens best voorstellen dat mensen geen €100,- willen besteden zonder van te voren te weten hoe het uit zal pakken. Maar hoeveel van die mensen kopen met precies diezelfde onzekerheid wèl voor meer dan €200,- aan nieuwe elementen? Alles is betrekkelijk, dat blijkt weer.