echt damn !!! zo inspirerend
Printable View
echt damn !!! zo inspirerend
de metalen covers zullen geen probleem zijn, kijk naar een jazz/tele bass of een tele gitaar... verder: ziet er top uit!
Hallo Luitjes, :P
Eindelijk wat onderdelen binnen, de tail piece en de locknut.
Kan alleen nog niet verder met de hals, wachten op de brug..... . :-?
Hieronder de foto's van de hardware.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...0tailpiece.jpghttp://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...ock%20nut.jpeg
groetjes Charlotte :wink:
waarom heb je eigenlijk een lockingnut als je geen trem hebt (je hebt toch geen trem?)??
Hoi Fumi SG,
Idd, er komt geen tremolo op, maar gezien de positieve ervaringen en het gebruiksgemak en de stemvastheid van mijn andere gitaren, wilde ik hier dus ook een locknut op toepassen, en dan hoort een fine-tune er uiteraard ook bij. :roll:
groetjes Charlotte . :wink:
Positiemarkeringen aanbrengen en frets inhameren kan je toch al doen voordat je de brug hebt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
Hoi Marcel2, :lol:
Idd dat kan, echter de toets op breedte maken kan pas als je weet wat de snaarbreedte gaat worden, en die weet je pas als de brug binnen is.
Dus eerst moet ik de brug binnen krijgen,dan zet ik de topkam,toets, en brug uit op een plank, op de juiste scale lengte, dan kun je met oude snaren of een touwtje de beide e-snaren positioneren,hierna kun je de breedte bepalen van de toets op de 22e positie.
De toets vervolgens op maat maken, dan de hals verder afwerken,toets van binding voorzien,en op de hals lijmen, nog verder afwerken eventueel, vervolgens kunnen dan de frets geplaatst worden, en daarna de hals aan de body gelijmt worden.
Tzt zal ik van het hele verhaal uiteraard weer verslag doen. :roll:
groetjes Charlotte :wink:
Geweldig Charlotte wat je aan maken bent. Petje af.
Ook vind ik het erg inventief dat je een aantal 'gereedschappen' zelf hebt gemaakt.
Keep on going
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Heel veel succes verder.
Groetjes,
Theo
Hoi Theo,
Dank je wel voor de complimenten. :razz:
Zelf het gereedscahp maken is een leuke bijkomstig heid en spaart geld uit, waar je weer mooiere/betere onderdelen voor kunt kopen. :roll:
Hoi Theo,
Dank je wel voor de complimenten. :razz:
Zelf het gereedscahp maken is een leuke bijkomstig heid en spaart geld uit, waar je weer mooiere/betere onderdelen voor kunt kopen. :roll: