Hallo ik kom hier ook is ff piepen en een reviewtje binnensmijten (give you guys a second opinion :p)
This echt een werk van liefde deze gitaar, ik ben er allesinds verliefd op!:lovelove:
Kheb ze nu een weekje in men handen gehad en ik moet zeggen dat men andere fav gitaar (parker fly deluxe) niet veel actie heeft gezien deze week.
De klank...jonges jonges toch!
unplugged, heeft ze haast iets van een akoestische steelstring. Zo die "rrrrring" met goed wat body. Ook de sustain is niet te doen, ik weet dat voor sommigen sustain beetje overroepen is.
Tot je dit beestje hoort :p nah het is gewoon heerlijk.
Noten klinken vol met veel punch. Pinch harmonics en tap-harmonics (of hoe noem je dat, een octaaf hoger op dezelfde snaar een tap geven zodat die harmonic eruit komt) en dergelijke technieken zonder problemen. Al bij al zit het hout/klank gewijs gewoon top.
De frets, want daar zijn we uiteindelijk meer in geintreseerd nietwaar :p
Tijdens het bouwen nog voor er snaren op stonden had ik met momenten het gevoel dat ik niet genoeg stretch ging kunnen doen op de lage snaren, een paar van mij favo akkoorden hebben soms wel wat stretch nodig.
Maar nu ik eens (heb dat net gedaan) ff vergelijk met men parker...het gaat bijna makelijker zelfs! En dan weten dat het een 7 vs 6 string is, normaal zou je denken dat het moeilijker zou gaan op een 7 vanwege de bredere hals.
Akkoorden nemen is echt fantastisch op dit ding. In het begin is het ff wennen met die 7de snaar. Maar eigelijk na een paar dagen was ik er zo mee weg, heb een tijdje geleden kort een sevenstring gehad maar die boeide me niet zo, heb er ook niet veel tijd ingestoken toen om er veel op uit te proberen.
De noten blijven ook op zichzelf, soms heb je bepaalde voicings of vormen waarbij je noten wat door elkaar beginnen te smeren en dat sommige noten de andere overoepen.
Hier niet echt het geval. Soms heb je ook van die akkoorden die op gitaar niet natuurlijk klinken, ookweer hier niet echt het geval.
Wat ik ook echt een stokpaardje vind is dat de treble strings net ietsi luider uitkomen.
Ten eerste komt dat door de fanned frets, de bass strings zijn vele harder opgespannen (!fantastisch!) waardoor ze allemaal "gelijker" zijn en dan de bridge pup die een beetje schuin staat geeft toch ook net ietsi meer volume aan de treble strings.
=> maw als ik wat gesoleer doe, dan heeft ietdereen het zeker gehoord :p
De pups: De tonezone is zeker een van de beste neckpups die ik al gebruikt heb. Er komen heel classic tones uit. Een beetje schred is ook geen probleem.
De D sonic, is nog ff wennen en aftasten. Voor solos is die geweldig. Voor ritmes zit ik momenteel beetje in een benarde situatie: mijn huidige amp is de Carvin legacy 2 (voor degenen deze niet kennen, is het sig model van steve vai).
En die is niet echt bepaald sterk wat strakke ritmes betrefd. Hij doet het wel enzo, maar zo net iets te min compressie (nee, ik ben geen "over the top gain head" begrijp me niet verkeerd).
Maarja das een andere topic :p, een nieuwe head zal er wel komen na verloop van tijd.
Heb de gitaar ookal op school gebruikt (Jazz) En dat ging heerlijk, hier en daar een paar extra lage noten in de chords bijsmijten kan wonderen doen!
Ook wat gejammed met vrienden, ik ben ze nog niet gewoon en de solos vliegen er al uit gelijk popcorn (eeuh whatever)
Ze weegt echt niets btw, zeker voor een 7 string met een neckthrough van maple/mahogany. Net idd de tuners nog zoals stijn al zei.
Ik zou niet weten wat ik hier nog over kan zeggen buiten: it KICKS ASS!
Valoosj: ookni overdrijven he scheteken, maar ik appricieer het wel ;p
edit: ja lap, nu wouw ik 7th-fan-tastic als nick heb ik er stastic van gemaakt