Is het overwegen waard... Maar waar is die microfoon voor nodig, werk hij in combinatie met de talkbox? En vanwaar een halfstack (heb ik wel gelukkig:D)?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Printable View
Is het overwegen waard... Maar waar is die microfoon voor nodig, werk hij in combinatie met de talkbox? En vanwaar een halfstack (heb ik wel gelukkig:D)?Citaat:
Ik wou dus al een tijdje een pedalboard maken, maar ja... GAS he... Dus elke keer wachten tot ik mijn nieuwe pedalen kreeg om te beginnen met mijn pedalboard.
Maar nu heb ik de grootste collectie pedalen ooit, dus even een picje (ja, met een "c":D) gemaakt . De Delayla gaat dus weg voor de Maxon AD999. En die twee BSM pedalen ook: HS Custom en Fireball. Ik mocht ze van de bouwer van BSM testen zonder enige verplichting. Erg aardige kerel, maar helaas klinken die pedalen niet zo super i.c.m. mijn amp...
De "before" pic:
http://img341.imageshack.us/img341/5255/dsc00171xq3.jpg
Dit is het idee:
Ernie Ball 6166 - (Peterson Strobostomp via de Tuner Out) - Geoffrey Teese RMC2 - Self Made Treble Booster - HWA Husky Boost - EHX Big Muff (Mohomods mod) - Maxon AD999 (klinkt beter dan in de loop). Verder ga ik een keer een compressor erbij halen.
En in de loop de MXR Flanger, en misschien komt er nog een Octaver bij.
he artnaz
Ik ben wel benieuwd naar je tekenkunsten
Dat heb ik dus live mogen aanschouwen 8-)Citaat:
Maar als je zo'n ROcktron Banshee hebt, dan kun je dit toch zo tussen je gitaar en versterker stoppen?
Haha, ik ben wel een beetje bezig geweest, maar het is toch wel aardig wat werk. En maandag krijg ik Photoshop, dus dan ga ik mooi aan de slag!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks
Ik heb het live gezien op graspop. vette songCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_W85
de banshee heb ik geen idee van, dus ik kan dat ook niet versterken of verwerpen wat je daar zegt.
als je de talkbox inschakelt komt het geluid enkel en alleen nog uit de tube die je in je mond steekt. het volume daalt enorm, vermits in de talkbox een veel kleinere box zit dan in je halfstack. daar is dus de micro voor nodig. om dat geluid dan terug luider te maken tot het niveau van wat je normaal speelt. thuis speel ik ook zonder micro, maar voor repetities en gigs heb je het nodig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
de halfstack heb je nodig omdat de talkbox tussen de head en cabinet zit.
Dat hangt van het model af, veel oude talkboxen moeten inderdaad daartussen, maar de Banshee en de Danelectro (en mijn Chris Mac Gregor van 30euro) niet. De Danelectro heeft ook microotjes op de slang die via de pedaal naar de versterker gaan, dus dan heb je ook geen aparte zang-pa nodig, maar naar het schijnt is het toch ook niet echt geweldig...Citaat:
ja, ik spreek over de Heil Talkbox van dunlop, volgens mij kan je niet beter dan dat krijgen. geen electronica of nix in die pedaal. enkel behuizing, een switch, een lampje en de box :D
Ok, duidelijk! :DCitaat:
zo ongeveer de helf van jouw pedalen heb ik gister getest! zitten echt goede dingen bij, en duur ook!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
binnenkort foto's van mijn (overvolle) pedalboadje (hij is dan ook erg klein)