Als je een brom in je signaal heb, kan je met de ground lift, zoals het al aangeeft. de aarde liften zodat de brom verdwijnt uit je signaal. Dit werkt alleen als je'm als DI gebruikt met gebalanceerde XLR kabels
Printable View
Als je een brom in je signaal heb, kan je met de ground lift, zoals het al aangeeft. de aarde liften zodat de brom verdwijnt uit je signaal. Dit werkt alleen als je'm als DI gebruikt met gebalanceerde XLR kabels
Want? In de handleiding komt het woord "buffer" ook niet ter sprake, alleen over die DI...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Wat die ground lift betreft, die switch is dan toch onafhankelijk van TB/niet-TB. Dus zou hoeven die twee switches niet allebei aan de zelfde kant te staan...
http://www.freewebs.com/plakband/boardmaart.JPG
update!
rechts naar links (signaal volgorde soort van)
planet waves tuner
dunlop 535 q wah
technophobia schreeuw (fulldrive/bassdrive in 1)
technophobia klootviool 3000 (tremulus lune)
exar pig nose
boss dd3
boss volume pedaal
ik ben nu echt opzoek naar pedaaltjes voor zowel bas als gitaar, en dat zijn deze allemaal..
volgende op de lijst: phase 90!
Aha, nog een pignose-owner :)
ben der niet echt content mee,
kan af en toe wel leuk zijn...
kleine update:
nieuwe phaser is onderweg... weer een technophobia pedaal.. meer info is binnenkort bekend
Hahaha! Prachtig toch? Alweer een paar jaartjes terug... Heb er van geleerd hoor! De Ch-1 is de deur uit maar mijn Korg heb ik nog wel.... gebruik 'm alleen niet meer ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Moet zeggen dat ik op het moment weinig gitaar meer speel en dus de boel een beetje aan het verstoffen is....
Over een aantal weken start ik met een nieuw projectje en kan jullie advies dus goed gebruiken!
Ik zweer nog altijd bij de LS-2 selectors om de boel makkelijk te schakelen en vind het geluid van de MT-2 erg strak. Verder heb ik nog een GE-7 liggen.
Kan ik dit lijstje (met dank aan Speeddemon volgens mij) nog gebruiken of is er nog beter spul ondertussen?:
Dan je delay. Fuck die Line6 (3 presets en tap-tempo...) Koop een Boss DD-20. 4 presets, 23 seconden delay!!! (bij de Line6 is dat 2,5 seconden voor alles, behalve de looper), en een display met de absolute delaytijd. En hij is stukken kleiner=heel belangrijk voor pedalboard real estate.
Laat die Boss DD-5 ook varen, en koop daarvoor een Ibanez DE-7. Trust me, that thing rocks! Kost geloof ik 79 euri nieuw bij Feedback. Kan heel erg goed analog klinken (switch tussen echo en delay), 2,6 seconden max tijd (DD-5=2 sec.) en kan zelf-oscilleren (=ruimteschip/maffe geluiden).
Wil je dan nog een reverb o.i.d., haal dan een Boss RV-2 of 3 (zit ook delay bij!!!) of een EHX Holy Grail, en douw die Korg de deur uit.
Wat betreft niet oordelen over setups en multi-fx; ik speelde al met multi-fx, terwijl het merendeel van dit forum nog met GI Joe speelde, en naar Ace of Base luisterde. :razz: Zoom 2020 (1994), Zoom 3000S, Digitech RP-7, Boss GT-3 en nu een Digitech Genesis 3 voor home-recording (en nog ervaring met een Digitech RP-20, Zoom 505, Boss GT-5, POD, J-Station, Digitech GNX1)... so yeah, I've had my share. :razz:
En inderdaad, overschakelen naar een rack-systeem, met in je pedalboard hooguit een A/B box, MIDI-controller en een paar od/ds en compressie pedaaltjes zou net zo handig zijn, en zeer waarschijnlijk beter klinken.
Bedenk namelijk wel effe dat met die mega-lange ketens van je de ruis toeneemt, en je hoog-weergave flink afneemt. Om maar te zwijgen over de ongewenste neven-effecten van AD/DA conversie van die Korg (ik neem aan niet meer dan 20bit, zoals bij mijn ex GT-3)...
De sound is nogal braaf, maar de trage attack vind ik wel leuk :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Shame on you! Jerry gebruikt em bijna et ganse nummer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
en laten we man in the box niet vergeten => zalig live filmpje
dat speel ik dus bijna elke dag. lekker vette sound
vet hoe je die verwerkt hebt in je pedalenbord. bij mij staat er een statief tegen mn bord. foto's komen nog wel, eerst zorgen dat ik het eindelijk in orde krijgCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickie
je moet rekenen op 170€ voor de talkbox op zich, dan nog een statief, micro, PA (dit hoeft niet als je op je eigen speelt, maar het volume daalt wel fel als je de talkbox aanzet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
nog iets belangrijk: tenzij je goed overweg kan met het modden van kabels en versterkers heb je een halfstack nodig