Hi Nocki, heb nu ook een tijdje de 11R en wil deze ook gebruiken voor de kerk. Ben wel benieuwd naar een aantal presets van je! Zou je een aantal kunnen delen? Bvd!
Printable View
Hi Nocki, heb nu ook een tijdje de 11R en wil deze ook gebruiken voor de kerk. Ben wel benieuwd naar een aantal presets van je! Zou je een aantal kunnen delen? Bvd!
Hoi,
Leuk man! Werkt echt tegek! Ik denk dat ik nog niet echt klaar ben met draaien om al te delen. Wel kan ik je een paar tips geven.
Gebruik niet meer dan 5 van alle controlls. Gain, treble, bass, mid, presence.... Het wordt boven de 5 teveel... Ik merk dat de beste tones liggen tussen 3 en 5... Dan blijft je overeind in de mix en heb je de beste sounds.
Ok, thanks voor de tips! Zal kijken of ik straks wat pics kan posten van mij rackje om toch nog een beetje OT te blijven :). Mocht je toch iets kunnen delen, dan houd ik me aanbevolen! Ben zelf niet echt een tweaker en heb nooit een fatsoenlijke amp gehad. Dan vind ik het nog niet zo heel eenvoudig om alles me virtueel eigen te maken.
Dat lijkt me best wel moeilijk. Het begin van allemaal Boss pedaaltjes helpt enorm om te leren wat al die effecten doen.
Als ik straks wat spullen verkocht heb en mn 11r Rackje op orde heb zal ik ook weer wat foto's plaatsen... Er is al een racklade gekocht en ik heb straks weer een mooie setje! :-)
Samson PowerBright
Korg DTR-1 Tuner
Samson Wireless
Racklade
Rocktron poweramp
De rocktron heb ik nog niet maar ik hoop eens te testen of dat werkt met een wedge monitor die ik heb.
Strak en doeltreffend; heel nice! Je onderste unit is een Behringer poweramp? Speel je over eigen monitors? Wat voor pedalen gebruik je?
Leuke set idd! Ook ik ben benieuwd naar hoe je m gebruikt...
Het idee voor gebruik is vrij simpel: ER (XLR outs) -> ART DTI ground loop isolator -> FOH
De Behringer poweramp gebruik ik thuis als poweramp voor mijn PA setje en live is het optioneel om een eigen monitor/amp te claimen voor alleen gitaarsignaal. Dan pak ik de AMP output van ER -> poweramp -> monitor.
Verder heb ik geen pedalen, alles is ER. Expressie pedaal is van Mission Engineering, de SP1 incl. switch. Deze gebruik ik als dedicated wah pedaal. De ground control wordt via het rack voorzien van stroom.
Dat is het wel zo’n beetje. Nu nog tijd vinden om te spelen (werk/kinderen)…
Vandaag hier geregistreerd om te kijken wat anderen zoal van hun rackje hebben gemaakt.
Zelf heb ik al een hele tijd nauwelijks gitaar gespeeld en ik bedacht me laatst dat dat een slechte zaak is.
Kortom: tijd om weer wat speelgoed in te slaan, vaker te gaan spelen, een gave sound te zoeken en een leuke band te vinden.
Eerste nieuwe speeltje is een Marshall Valvestate Pro 120/120, die ik vandaag samen met m'n Avid Eleven Rack in een rackje heb gehangen.
Zie hier de gare telefoon foto, waarop ook nog een stukje Behringer FCB1010 (UnO) en Bugera 412F-BK te zien is:
http://imageshack.us/a/img715/4422/2...1191731.th.jpg
Wat er nu nog op 't verlanglijstje staat voor de korte termijn:..en als ik op eBay o.i.d. nog leuke multi-effecten of zo tegen kom voor een prikkie, tja.. dan wil ik die best even uitproberen natuurlijk! ;)
- Samson Powerbrite (of een andere spanningsstabilisator met lampjes)
- Nette bekabeling en paneel met connectors aan de achterzijde
- Equalizer
I'll keep you posted!
Waarom nog een multi-fx willen hebben of zijn de fx van de ER niet goed genoeg voor jou?