Het is gewoon een USA Standaard, de neckplate hoort er gewoon op.
Een bod van E 400,00 is schijt weinig en eigenlijk een aanfluiting.
Ik weet haast wel zeker dat je hem daarvoor niet gaat krijgen.
Printable View
Het is gewoon een USA Standaard, de neckplate hoort er gewoon op.
Een bod van E 400,00 is schijt weinig en eigenlijk een aanfluiting.
Ik weet haast wel zeker dat je hem daarvoor niet gaat krijgen.
Eigenlijk heb ik dat nooit gedaan, omdat je de kans op onderhandelen vaak teniet doet.
E 400,00 bieden is niet erg realistisch en dat weet de eigenaar van zo'n gitaar ook hoor.
Een keurige Fender St. Strat, met koffer doet rustig E 750,00, zeker een witte.
Vaak zijn verkopers wel geneigd om te onderhandelen, alleen dan moet je niet een dergelijk bod doen, dan laat je eigenlijk geen onderhandelingsruimte.
Doe dan een startbod van E 550,00 of E 575,00, dan heb je kans dat de verkoper hapt en een tegenbod doet, dan kan het maar zo zijn dat je voor E 600,00 a E 650,00 met een keurige Fender Strat wegloopt.
Ach, je ziet ze wel vaker voor zo weinig gaan. Het is gewoon niet echt een goede tijd voor verkopers en dat weten ze vaak zelf ook wel. Dus als je nu een gitaar te koop zet weet je dat je minder gaat krijgen als normaal. Als hij echt wil verkopen mailt hij toch wel zijn richtprijs. Wordt de gitaar wel verkocht voor dat lage bedrag krijgt hij in de HNGD complimenten voor de gitaar en zijn er altijd een paar die niet snappen waarom ze zelf niet tegen zulke koopjes aanlopen. Wie niet waagt, wie niet wint.
Als ik een post van je zie Bob dan denk ik gelijk, dat gaat over geld: die vraagt teveel, dat is goedkoop, dat kon je goedkoop op de kop tikken en daar wil je maar zoveel voor betalen.
Het maakt me verder niet uit maar van een gitaar kan je ook plezier hebben he..
volgens mij is het TIP forum daar ook voor. Bij twijfel over een prijs gaat dat idd in het twijfel forum en volgens mij hoor je me voor de rest weinig over geld. Maar idd, als het op gitaren aankomt ben ik graag een cheapass MF. Dat je plezier van een gitaar kan hebben van een gitaar lijkt me een beetje een loze opmerking.
Vind het alleen wat raar dat aan de ene kant mensen gefeliciteerd worden met hun spotgoedkope aankoop en aan de andere kant afgeraden wordt een goedkoop bod te doen.
Ik vraag altijd de vraagprijs wanneer deze niet is opgegeven. Vervolgens kijk ik of die redelijk is of juist te hoog of misschien heel laag. Zo ben ik eigenlijk aan de hele collectie gekomen.
ja, geeft me juist een kick om een leuke gitaar voor een leuke prijs te kunnen kopen. Maar dit staat volgens mij volledig los van het spelen opzich. But perhaps thats just me.
Weet je, iemand die sympathiek is geef ik graag wat korting, of betaal zijn benzinegeld als ie van ver moet komen maar als het gelijk een pretbieding is dan krijg ik er de pest in en dan heb ik al geen zin meer geen gesjacher om dubbeltjes.
Zo werkt het bij mij en waarschijnlijk ben ik niet de enige maar misschien loop je een keertje tegen een mazzeltje aan met een pretbieding dus veel succes zou ik zeggen.
Ik verkocht laatst nog een zendrive aan iemand hier op het forum voor minder dan hij ervoor bood, gewoon omdat zijn bod een redelijk bod was.
Yes, I know. Elk jaar verwacht ik weer lintje maar tot nu toe..
Deze is voor jouw
http://img803.imageshack.us/img803/7241/lintje2.jpg
Dat vind ik ook nog wel leuk om te doen, stukje delen in de kosten.
Laatst heb ik een 2.12 cabinet verkocht aan een medeforummer voor heel
Weinig. Of een element verkopen en dan voor die twee tientjes er nog inzetten ook. Soms kan het gewoon een stukje gunnen zijn.
Zoals met m'n Baja is gegaan is ook een mooi voorbeeld. Er worden beledigende biedingen gedaan en domme ruil voorstellingen aangeboden. Zo van "voor €300 mag je hem komen brengen" of "ruilen met men ritswoet"!
En dan doe ik een concreet bod die wel laag is maar nog niet zo laag dat er geen mogelijkheid is tot handelen.
Als iets al héél redelijk geprijsd is, bied ik ook gewoon de vraagprijs. Mijn ervaring is dat je dan redelijk snel een reactie krijgt dat je het kan komen halen. Zo heb ik al een aantal leuke koopjes kunnen doen.
Juist personen die voor en dubbeltje op de eerste rang willen zitten en over de prijs aan het zeuren betalen bij mij de hoofdprijs ,of anders kopen ze het maar niet , ik heb wel eens een bod van zo iemand geweigerd en de gitaar voor een lager bedrag verkocht aan iemand die ik hem wel gunde.
Ik heb eens iemand gehad die had de hele dag in de auto gezeten om bij mij te komen , onverrichterzake laten terugkeren. We hadden via de mail een prijs afgesproken en toen ging hij ineens (fors)lager bieden , ik geef hem nog liever weg dan dat.
Tja, maak het nu zelf ook weer mee. Heb een klassiek houten speedbootje staan, kreeg ik gisteren een bod van 100,-. netjes terug gemaild dat ie daar niet voor weg gaat.
Vanochtend een mail terug gehad dat meneer er verstand van heeft, en dat zo'n bootje echt niet meer waard is dan 150,-. Joh, dan zoek je toch lekker verder. Zo iemand hoeft de vraagprijs niet eens meer te bieden, die gun ik het niet meer.
Ik denk dat het bij veel personen een geldgebrek is dat ze zo laag bieden. Ze willen wel het dure spul, maar voor de prijs van een prul :seriousf:
nee nooit, dat jij dat doet zegt niks over anderen.
ik vraag wat ze er voor willen hebben en is dat veel hoger dan ik er voor wil geven dan houdt het op, dan kom je toch niet bij elkaar dus veel succes ermee zou ik zeggen.
en is de vraagprijs absurd laag, zoals bij die ESP strat van mij voor 4 euro, wie ben ik dan om hem te laten staan?
en komt het in de buurt dan waag ik een realistisch bod.
maar ik ga mensen niet de gek aansteken door erg laag te bieden, ben verdomme geen marrokaan, die bieden ook ongeacht wat je vraagt altijd de helft (op uitzonderingen na).
zulke lage bieders hebben het bij mij verpest, die krijgen hem al niet meer al komt later hun bod dankzij andere bieders als hoogste uit de bus.
je weet namelijk zeker bij zulke lui dat als ze bij je zijn om de boel op te halen weer proberen wat van de prijs af te krijgen.
ik heb geen zin in zulke zeikerds.
Ok Wietse , zo is het.
Heerlijk :)
Als ik iets verkoop laat ik ook van tevoren duidelijk weten dat dat ook echt DE prijs is. Mochten er dingen aan de hand zijn (krasjes etc.) dan weet de koper dat natuurlijk voordat hij/zij mijn richting op komt. Dan is er ook niets meer te zeuren!
Nou dan misschien niet iedereen maar veel doen dat wel hoor!
Maar komop niet zo boos op Bob. Die zal toch ook de nodige bullshit biedingen krijgen op z'n advertenties op MP net als ik en iedereen die op MP iets aanbied.
Het kan ook als volgt,
Er stond een Gibson LP standard sunburst met plaintop op MP uit een niet bijzonder bouwjaar en met gratis kopknak die al wel hersteld was. Ik doe een bod van €1100,- en krijg geen reaktie dus een mail er achteraan gestuurd. Bod was dus te laag.... De advertentie verdwijnt en duikt bij de zelfde verkoper twee maand later weer op. En dat gaat zo al twee jaar door. Tot een paar maand terug zie ik diezelfde gitaar weer terug met dezelfde foto's bij dezelfde verkoper.
Nu zou ik dezelfde gitaar niet meer willen hebben voor €500,-
Ik hoop dat hij er voor de rest van z'n rottige leven ermee opgezadeld blijft.
Wat al hiervoor gezegd is, sluit ik me ook bij aan;
aan de deur wordt niet afgedongen. Dan maar onverrichter zake terug.
Keer iemand over de vloer gehad voor een studio apparaat, en die nam wel effe z'n kritische vriend mee, die dan op een dedain toontje "nou, ik zou er echt niet meer dan xxx voor geven.", ondanks dat ik met de potentiële koper al een prijs overeen was gekomen per mail, die 100 euro hoger lag dan 'wat z'n vriend er voor zou geven'. Op zo'n moment ben ik onvermurwbaar. "Ja vriend, kan jij vinden, dat is afgesproken. Zo niet, dan niet."
Nu ook weer, heb ik iets te koop staan, waar dan iemand doodleuk 1/3e van de gangbare prijs voor bied met een uitleg "ja, ik heb er nog één, en die heb ik voor xx gekocht, dus voor deze ruisbak heb ik niet meer over dan yy". Gast, waarom bied je dan überhaupt op een 'ruisbak'? :stop:
Als ik door een lucky meevaller een Gibson Les Paul Custom voor 800 euro kan kopen, mag dat dan m'n argument zijn bij een 2e, waarvoor 3000 wordt gevraagd? :stop:
Sommige mensen hier hebben nogal boter op hun hoofd. Zonder namen te noemen heb ik nu al een aantal leden van hier gesproken via de telefoon als ze een gitaar van me willen kopen en hun "nette" biedingen slaan dan ook nergens op (laatst nog een van hier die een van mijn Studio's wilde kopen voor 450 euro want het is zon slechte tijd en een ander die voor 500 meteen mijn Telecaster wilde komen halen).
Weer een ander spreek je en die verteld honderuit hoe die regelmatig biedingen doen die "te laag voor woorden" zijn en dat ze dan toch nog met grote regelmaat de gitaar kunnen kopen.
Heb je er ook nog een stel die mij regelmatig wegzetten als een of andere vage internet handelaar en die hebben zelf minstens net zo vaak een gitaar op MP staan als ik.
Wie de schoen past, trekt hem aan zullen we maar zeggen. Ik persoonlijk zal het, gezien het feit dat ik 4 opgroeiende kinderen heb die toch echt wel erg veel geld kosten, toch echt van de "koopjes" moeten hebben. Schaam me daar niet voor en wat de rest daar van vind moeten ze lekker zelf weten.
Nou voor €500,- kom ik die Tele wel halen hoor en.... Weet je wat, je Tele, LP & fender amp kom ik halen voor €1000,- mits we delen in de benzine kosten. Ik rijd een opgevoerde hummer met een motor uit een Leopard. En dus ongeveer drie liter op een kilometer maal 160 km dus een kleine 480 liter. Doe ik niet lullig halen we nog 550€ er van af dus.
Deal??
Prima, lijkt mij een faire deal, die custom staat me toch maar in de weg. Ik dacht daar nooit meer vanaf te komen. Laatst nog gebruikt om de garage deur open te houden. Blij dat ik eraf kom zo. Ik houd ook niet van overdriven ben meer een disorientation man.
:D
Onzin biedingen zijn de grootste ergenis op MP , het kan veel leuker worden als een ieder zich wat serieuser zou gedragen , lage biedingen ,funbiedingen , je word er niet vrolijker van en de sfeer word er ook niet beter op en uiteindelijk ga je zelf ook mee in het hufter gedrag .
Soms worden er ook even onverklaarbare vraagprijzen gehanteerd hoor.
Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken: als ik iets zoek dan heb ik er zo-en-zoveel voor over
en als dat nu even niet voor die prijs te krijgen is dan wacht ik wel een maand. Of twee.
En ik ben geen koopjesjager (nou ja als ik iets voor een prikkie mag overnemen, soit)
maar ik weet wel ongeveer wat wat waard is. Betaal soms ook zonder zeuren de vraagprijs,
ben er ook wel eens boven gaan zitten omdat ik het persé wilde hebben / nodig had.
Maar de handel is wel echt køt momenteel.
Mee eens, al zag ik laatst ook de andere kant; iemand die 450 euro durfde te vragen voor een Roland R8 drumcomputer (niet eens de MKII versie). Die zijn normaal rond de 150 euro (hooguit 200 in mint staat) waard. Aangezien ik zelf wel de MKII versie heb (die 250-300 waard is), hoefde ik niet te bieden, maar had ik dat wel gedaan, dan tja, had ik toch echt wel minder dan 50% van de vraagprijs geboden, om de doodsimpele reden dat de vraagprijs onredelijk hoog was.
Of die ene die nu een Gibson Les Paul Jr BJA aanbied voor 800 en als je dan een bod doet van 500 (volgens mij heel erg reeel overigens) krijg je een mail over hoeveel kijk hij er wel niet op heeft en dat een LP in die staat altijd minimaal 750 euro op moet brengen.
Ik ben normaal van het bellen en prijs afspreken. Gaat niet altijd, helaas.
Heb het een keer meegemaakt met een type uit Amsterdam. Die wilde mijn Ibanez Artist wel ophalen. Om de man tegemoet te komen op het station in Groningen afgesproken, hij kwam met de trein. Is ie dr, begint ie eerst te zeiken over scheurtjes in de lak (gitaar uit 1981, duh, hij had ze op foto's ook al gezien en er was niks mis met het hout). Toen dat niet werkte begon ie over zijn reiskosten. Ik had geen zin in een hoop gedoe en heb hem nog 20 euro korting gegeven. Een maand later stond de Artist als origineel op MP, terwijl ik er Seymour Duncans in had gezet. En veel duurder natuurlijk. Ik baal er nog altijd van dat ik me toen heb laten omlullen. Gebeurt dus ook niet weer. Die gast heeft nog zeer regelmatig vooral PRS-sen te koop staan, ook altijd behoorlijk prijzig.
Het vervelendste is dat ik achteraf toch wel erg spijt heb dat ik die Artist weg heb gedaan :(
Ja, dat maakt ook verschil, of je een studentje aan de deur hebt die zijn spaarpot heeft omgegooid of een notoire koopjesjager die alles weer gelijk op markplaats gooit.
Het zou niet uit mogen maken eigenlijk maar het doet het wel. Zoals een gitarist die mijn oude strat aan het uitproberen was en er een paar honderd van af probeerde te lullen, wat op zich kan, tot ie vertelde dat ie thuis zelf nog twee oude strats had staan.
Kijk, dan ben ik snel klaar met dat afdingen.
Och, ik ben allang blij wanneer iemand het fatsoen heeft om te reageren als ik aangeef interesse te hebben. Kortgeleden weer meegemaakt dat iemand geen enkele reactie gaf. Op dit forum.
Maar goed. Volgens mij dwalen we af... ;)
Onzinbiedingen verwijder ik gewoon. Wat ik erger vind is een heel mooi, realistisch bod, boven wat ik eigenlijk in gedachten had, en vervolgens ben je weken aan het mailen en doen en hoor je ineens niets meer.
Door dat hoge bod kapt iemand dus meteen de hele markt af.
Als 500 reeel is voor een in nieuwstaat verkerende Gibson die nieuw 1000 kost, dan koop ik nooit een Gibson weer , wat een afschrijving !!!
Echt, als ik er eentje zou willen dan zou 750 een nette koop zijn .
@G.G. , dat zijn dus de funbieders , soms krijg je wel een reactie met een kutsmoes, dat het toch niet de kleur is , of hij eigenlijk een ander model wil .
BIED DAN NIET SUKKELS!!!!
Als ik echt iets zoek en ik zie er toevallig 2 staan, bied ik op beide reëel. Soms heb je geluk en gaat er eentje akkoord, soms heb je pech en heb je niets, of moet je er dan 2 kopen.
Voor mij is bieden en het blijkt exact zo te zijn als omschreven in de ad = kopen.
ik kreeg net een keurig bod (de vraagprijs) op mijn gitaar op MP en ga mijn gitaar denk ik maar opsturen.
Hieronder de 2 emails van "Mr Jones" :
Mr Jones: OK give me your last price with the condition of the item so we can talk about the payment.
mijn reactie: Item is new as you can see in my advert. What do you wanna discuss regarding the payment?
Mr Jones: Thanks for your understanding am paying you €600 euro for the item and €50 euro for the shipment via tnt post office so the total amount of €650euro will be transfer.so the payment method should be via a paypal because PayPal is the only secure online payment and the item will be send via register mail to my friend in Nigeria for the Gift present i will be waiting for the PayPal email for the transfer today Please if you don't have a PayPal account you can just set up a paypal account now because PayPal is the only secure online payment approved by marktplaats so visit www.PayPal.com hope to read from you thanks
Wat is het toch een weldoener he die Mr Jones, mooi cadeautje voor zijn vriend in Nigeria. Ik wil ook wel dat soort vrienden... nu ga ik hem snel opsturen