Wat een uitspraak voor iemand die nogsteeds die plastic patchkabels gebruikt. :stop:
Om maar niet te spreken van een transtistorbak.
Als je transistorbak al beter klinkt dan modeling.. tja.. dan hebben we al genoeg gezegd lijkt me.
Printable View
Ik snap deze gedachte wel, maar je kamer en een podium zijn wel erg verschillend. However, als je hem gewoon mic'd met een SM57, up close, dan merk je dat verschil niet omdat die mics niet zo sensitive zijn als condenser of ribbon mics. Dynamics pakken toch eigenlijk zowat geen roomsound op.
Anyways, altijd leuk om een iets vs iets te zien, terwijl het combineren van de twee nu netjuist erg handig is. DI feed die je daarna nog kan imixen, met een dynamic up close en iets van een room mic (ribbon, bijv.)
Ook dat kun je weer combineren hè? Ik run ook een Axe-FX, maar wel met een power amp en cab. :)
en gezien de gewoonte van het publiek om op behoorlijke afstand van het podium te blijven, lijkt het me geen probleem..
Als je maar goed speelt komen ze wel dichterbij.
Tjah, sommige zweren ook bij een krulsnoer, voor die mensen is het onderdeel van hun sound. Ik stoor me meer aan het 'digitale' in het geluid dan aan het verschil tussen deze en andere kabeltjes. Hoewel dat laatste wel makkelijker te horen is.
Die Hijg&Knetter van me is zeker niet het neusje van de zalm, maar hij heeft voor een transistor wel een relatief warm laag wat icm wat je ervoor hangt best een lekkere sound op kan leveren. Gebruikte die amp ook al toen ik nog modeling gebruikte. Modeling is eruit, die amp staat hier nog steeds...
De bedoeling is wel om 'm uiteindelijk te vervangen door een leuke buizenbak, maar hoe dan ook: het maakt niet uit wat je gebruikt maar hoe je het gebruikt!
Om jullie allemaal maar even schop in de goede richting te geven, mijn huidige board:
https://lh5.googleusercontent.com/-N.../19-6-2012.JPG
Niet op de foto is nog een ts 808 clone en een mxr 6 band eq ;)
Toch weer een kleine update. Een zooi drive pedaaltjes er af en ruimte gemaakt voor een Vibe.
http://erikbruil.nl/kiekjes/pedalboard2012juli.jpg
Wellicht, als ik wat ga schuiven past zelfs mn tuner er weer tussen. Wat zeggen jullie, boost voor of na je Vibe?