't Heeft alleszins wel psychologisch effect :)
MS
Printable View
't Heeft alleszins wel psychologisch effect :)
MS
hehe psychologisch of niet.. mn bandleden hebben me vervloekt op tour, toen ze dat bakbeest 2 trappen omlaag moesten sjouwen de zaal in waar we moesten spelen in Frankrijk :P
uw bandleden dragen u cab voor u ? da's mooi.
ik doe dat gewoon zelf.
Ik ben chef bus laden...en bewaking ;) goed geregeld toch? Maar das met name in t buitenland..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek
ik liet mijn bandleden ook mijn stack gewoon dragen hoor ^^ ik moest perse me versterker van hun meenemen.... dan mogen zij het ook lekker gaan dragen voor me ^^ :hippie:
wat voor gitarist ben je dan.. als je niet eens perse over je eigen spullen hoeft te spelen... [/sarcasme off] :PCitaat:
nja.. op tour ist wel fijn om gewoon alles bij te hebben, zekerheid van goed spul en je eigen geluid, daarbij vind ik t knullig ogen als n TOURENDE band geen eigen backline mee neemt.
Binnen NL delen wij altijd backline, nog nooit zelf n drumstel meegenomen :P , wij doen de cabinetten wel, weet ik dat ik iig mn eigen sound heb en dat t goed is (te vaak slechte of geen cabinetten meegemaakt..)
njaa t was maar voor 6 nummers (klein optreden) en ik had al 2 gitaren mee (me gibson les paul en epiphone custom) ik ben 17 jaar dus ik stond echt met een godsvermogen op t podium. was wel ff zweten hoor dat er nix kapot gingCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casper innosence
kapot gaan? speel je zo wild dan?
Citaat:
njaa, er traden ook 2 andere bandjes op enne er kan natuurlijk altijd wat gebeuren want t was een klein zaaltje dat helemaal volstond.... werd flink gepit enzo dus dat.
als het kapot zou gaan zou het me jaren werk kosten om het terug te verdienen
Ik snap wat je bedoelt. Wij lenen in principe nooit gitaartops/bekkens/snare/baspedals aan anderen, aan cabinetten en drumstellen gaat niet snel iets kapot.
@ pannekoek , ik ben ook 17 en sta met ong. 5000 aan apparatuur op 't podium ,word binnenkort 8000 ongeveer. Dat neem ik ook gewoon mee. Mensen uit een pit komen het podium haast niet op ,en als dat gebeurd is een welgeplaatste hak in een balzak voldoende bescherming.
En , eigen spullen dragen luiaard!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
hehe nou in het begin twijfelde ik erg hoor om voor zo een klein optreden voor zo een 5000 euro aan gear mee te nemen.
ook omdat andere bands op t podium stonden
hehe.. en n verzekering is in geval van veel spelen ook niet slecht. Ennu niks mis met bandleden die je zwaarste stukske apparatuur (je kast) sjouwen.. (a)Citaat:
Die ouwe zooi van jou? :seriousf: Wat neem je in hemelsnaam mee joh?Citaat:
2 Cabs, een of 2 head( s ) ,en 2 relatief dure gitaren. Die Fender werd laatst nog 2200 op geboden. Combineer dat met footswitches,pedaaltjes en kabels , en je bent er al snel.:)
Ah oke, wist niet dat jij zo'n patsergitaar had joh :hippie:Citaat:
Dat bedrag red ik trouwens ook wel denk ik, nu ik er over nadenk :chicken:
't is iets met die fabriek in Corona . Dat staat ook apart op de neckplate gegraveerd, en dat schijnt apart te zijn.
Ah oke, tis wel echt een geile gitaar!Citaat:
Ik ben er nog steeds erg content mee.
Waarom heb je hem dan te koop gezet? Je zei dat er op geboden werd?Citaat:
Hij hoeft niet te koop worden gezet om er een bod op te krijgen hoor, je hebt van die mensen die het altijd proberen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Oké, nou daar heb ik nooit last van. Zal wel een hele lelijke gitaar hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Inderdaad, zo ben ik ook wel eens vanuit het niets door een gitaarnetter benaderd om in zijn band te komen spelen. Niet gedaan trouwens.
Die fender Corona gitaren zijn toch niks bijzonder of wel soms?Citaat:
Ik vind dat een gitarist zijn eigen gear moet dragen. Als je een top niet kan dragen ben je hem blijkbaar nog niet waard.
Duur spul hoeft overigens niet altijd goed te zijn. Heb zelf een VK100 en zou hem niet willen ruilen tegen een Marshall omdat het geluid me gewoon niet aanstaat. Emotioneel heeft hij dus meer waarde dan een Marshall.
nah.. niet altijd mee eens.. er kan een taakverdeling zijn. Bij ons ben ik degene die de bus in en uit laad, omdat ik de enige ben die de bus op een goeie manier geladen krijg en dat het er op een stevige manier in ligt (scheelt weer in beschadigen van..) Maar hierdoor is het wel zo dat ik mn eigen zooi niet altijd uit de venue kan sjouwen..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS
Toch mijn stack even posten.
Plaatje is te groot om hier neer te zetten, dus maar linkje:
http://www.bekkersonline.nl/download/img_5927.jpg
Wat is dat nu voor onzin? Je hebt zeker nog niet zo vaak optreden met eigen spul of wel? Het is dan gewoon makkelijk om iemand te hebben die bij de bandbus+spullen staat en alles inpakt/uitlaadt. Dan sjouwt diegen dus niet met z'n eigen spullen (of heel weinig dan). Toevallig ben ik zo iemand :satisfie:, maar dan zou ik m'n toppie+cab niet waard zijn dan? :stop:Citaat:
Wat jij vind boeit mij vrij weinig.Citaat:
Dat "niet waard zijn" zou ik niet al te letterlijk nemen. Maar ik vind de motivatie van pannekoek nogal vaag "mijn bandleden willen dat ik hem meeneem dus mogen zij hem ook dragen".
Precies, gewoon even met zijn allen het werk doen en zelf even aansluiten/opstellen.Citaat:
Kapsones?? MIJN bandleden??Citaat:
Dus reageer je zelf ook maar als een mongool.Citaat:
Jongens houd het lief! In de band sleept iedereen met meuk van een ander, is geen probleem bij ons!
En ik pak ook altijd samen met de drummer de auto in!
idd het zijn toch niet jouw bandleden of die van ...mitch... of tho of whatever??? ^^Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
niks kapsones dus......
mensen in jouw omgeving zijn toch: JOUW vrienden ...
Ik denk, ik reageer er maar niet op :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Wat een idiote reacties van sommigen...
Ik heb al meer dan 500 shows gedaan... je helpt elkaar gewoon. Eerst breekt iedereen na een show zijn spullen af en zet ze bij elkaar op podium, tot iedereen alles heeft. Dan wordt alles gewoon naar de bus gedaan waar iemand (meestal roadie) staat om op het materiaal te letten of al in te laden. Zanger, roadie, iedereen helpt gewoon mee. Diegene aan de camionet is wel de kerel die alles elke keer inlaadt want hij weet enkel hoe je alles optimaal steekt. Die zegt ook tegen iedereen wat er in volgorde gebracht moet worden. Weet ook onmiddellijk of er wat mankeert.
En je eigen spullen, dragen... Wat een debiele kortzichtige opmerking. Een Orange cabinet draag je gewoon in je eentje geen 100m ver, da doe je toch ook niet met een Ampeg frigo?
En dure spullen tja... Op tour neem ik ook gewoon mijn ESP mee en mijn LP Custom laat ik thuis. Ik moet kiezen tussen een 2800€ (Bogner) of 4700€ (Soldano) amp maar da's 't risico. Als je goed wil klinken moet je dat erbij nemen. Wel steeds goed plaaten op podium dat er niets aan kan komen. Nog nooit iets mee voorgehad. Zijn beide ook netjes gecase'd. Zelfde bij mijn pedalenbak. Ik heb die vanachter staan tegen amp en dan trek ik een ENGL Z12 tot vooraan, bierproof en onbreekbaar. Heads en pedalenbak zijn midi volledig schakelbaar dis toch alle mogelijkheden. Enkel looper zit achteraan in de bak maar zo vaak gebruik ik die niet...
MS
Helemaal mee eens. Verder ik heb mn Soldano, mn Orange en mn ESP gewoon verzekerd. En indd alles in koffers en cases. Op tour had ik mijn top altijd al in zn case op t podium staan, als openings bands dan mijn kast moesten gebruiken, konden ze m gewoon op de case zetten. Zo kun je gewoon zien dat er niks met je amp gebeurt, staat altijd mooi int zicht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals
Gewoon opletten waar je je spul neer zet en gewoon altijd n beetje in de gaten blijven houden.
Jij denkt; laat ik eens even lekker scheinheilig doen :hippie:Citaat:
JEEJ! Ik mag ook:satisfie:.
M'n nieuwe stackje, ingeruild voor een Marshall dsl401.
http://i9.photobucket.com/albums/a61...r/CIMG0946.jpg
Waarom de keuze voor VHT? Zie je niet vaak. Waar heb je hem aangeschafd?
@ De mensen die zeggen dat spelers hun eigen gear moeten dragen:
Excuseer hoor, maar ik heb een ampeg 810e en daarop een kist met een svt4, furman en een korg.
Geen van beiden kan ik alleen dragen. De 810e heeft wel wieltjes, maar sommige zalen zijn een verdieping hoger/lager dan het gelijkvloers, en de podia zijn meestal ook heel hoog. De kist met de svt4 weegt stukken van mensen en die moet ook altijd met twee mensen gedragen worden, zeker als alles snel moet vooruit gaan.
Ik vind het vrij logisch dat uw bandleden helpen bij het dragen. Je zit in een band en helpt elkaar nu eenmaal. Dat kweekt dan ook weer vriendschap en ook vertrouwen ;)
sorry voor even offtopic!