een affinity kost maar 100 euro zelfs :)
Printable View
een affinity kost maar 100 euro zelfs :)
Maar ja, er staat Fender op he en geen Richwood, dus het moet beter zijn. :roll:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wytz
sorry ik bedoel ook een standard strat! Mijn fout. Ik heb net even op de de site van richwood gekeken, en zo'n tele of strat lijkt me wel wat! Je hebt toch twee prijsklasses, welke van de twee is nu het best. En nee ik heb niet het hele topic gelezen(kijk hoe lang :-? )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guvnor
UTFS
...En een Richwood (vintage uitvoering) is een stuk beter...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
UTFS wat is dat dan weer??????? :???: :???:
Use The Fucking Searchbutton ofzo :D
lol weer wat geleerd.... :-D
Is dat gelul over die goedkope kut gitaren nog niet af gelopen.
Tip, steek je poten is uit je mouwen en werk gewoon, kan je iets fatsoenlijks kopen.
Man, blijf dan lekker weg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedevilinside
Wat is dat nou weer voor gelul, 'werk gewoon...' wat denk je dat ik 40 uur per week doe?
Met vrouw en kind kan ik me geen gitaren van 1000euro+ veroorloven hoor... :roll:
Weet jij iets beters voor die prijs? Ik ben bassist en heb geen behoefte aan iets duurs. Zeik niet zo, als mensen dit kunnen betalen met een karige hoeveelheid zakgeld per maand, wat kan jou dat dan schelen?Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent
Wat is de logica? "Ik ben bassist en heb geen behoefte aan iets duurs" Ik ken genoeg bassisten die alleen maar behoefte hebben aan iets duurs hoor.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar ik moet gewoon wat te zeiken hebben.
Ik heb ook behoefte aan dure bassen, maar, en dat snap jij waarschijnlijk ook wel, ik heb als bassist geen behoefte aan een Fender American Deluxe Strat of een Gibson Les Paul Custom (eigenlijk wel, maar ik zit even 3 minuten lang in de ontkenningsfase).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
kom op guys geen ruzie.....VREDE OP AARDE!
Ik heb er zo'n ongelovelijk hekel aan dat mensen altijd doen alsof iets ruzie is, ik zat gewoon te zeiken over een zin die niet helemaal klopt, dat is nog niet eens een meningsverschil.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Als elk meningsverschil dat ik heb met mensen een ruzie zou zijn kon ik me maar beter niet meer op straat vertonen.
Goed, maar even back to the point: Een vintage Richwood is niet beter dan een Squier standard, want de RW heeft:
A: Microfonische elementen, (Mijn tele is gewoon live helemaal niet te gebruiken) en
B: Crappy plastic tuners
Daarnaast heeft dat ding van mij ook nog eens een topkam van goedkoop kunststof, bij het stemmen hoor je af en toe "tsjing" en de stemming verspringt gelijk een halve noot. (Beetje grafiet doet wonderen hoop ik)
Een Squier standard is gewoon goed, basta.
Daar staat weer tegenover dat de Richwood een errug lekkere gelakte hals heeft, en de body ook gewoon goed en solide is. In de basis is het dus een goede gitaar. Maar je zult hem toch echt moeten upgraden om hem echt goed te maken. Een paar vintage Klusons en goede elementen kosten met elkaar iets van tussen de 120 en 200€ (afhankelijk van de soort elementen). Ik denk dat je dan een hele goede gitaar hebt (beter dan de Squier) voor in verhouding vrij weinig geld.
dat van die microfonische elementen is geen regel, want bij de mijne had ik geen last (wel met een v-amp luid over mijn keyboardversterker)
binnekort via traynorbuizencombo... dan maar eens opnieuw testen
Hmm, ik heb ook een V-Amp. Binnenkort maar even testen. (Kids liggen nu op bed)
Ben niet zo'n fan van de V-Amp, sowieso niet zo van enorme effectenbakken, maar de V-Amp is wel grappig in het begin, maar later begint hij best wel te vervelen. Ik heb zelf de bass v-amp gehad, en ik gebruikte alleen clean en chorus, en die waren niet zo mooi en zitten ook op mijn versterker.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
ik ken dat...Citaat:
bij mij was het de overvloed aan mogelijkheden die me afschrikten...
veel te veel getweak om een half-crapysound te krijgen...
hopelijk ben ik beter af met die traynor (maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan)
Tja, ik heb ook een V-Amp.. Ben er toch wel blij mee.. het is tenminste iets.. en nog vrij veel voor het geld.. Beter iig dan alleen de overdrive op m'n versterker.. :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iam
Maar weer ontopic. Ik heb weer eens een LP in m'n handen gehad.. en wat zijn dat toch een mooie dingen. De rest die hem heeft mogen bespelen vonden het ook (relatief gezien natuurlijk) zeer lekkere gitaren.. Nu nog m'n herkansing goed doen en ik heb ook een LP in huis.. :( :)
Sorry, ik zal de volgende keer me mond houden.Citaat:
was ook maar een grapje!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/mu...aren/45438.jpg
die goedkope gitaren krijgen ook steeds maffere kleuren......alhoewel, dit heeft wel wat, zeker voor 165 euries :-D
Richwood krijgt nog concurrentie :razz:
is dat zo'n keiper?
Ja klopt.
Ik heb het idee dat Keiper echt troep is. Maar dat kan aan mij liggen.
Tsja wie weet.....qua plaatje vinnik het wel aardig maar of het wat is weet ik niet.
Heb je er weleens eentje geprobeerd dan? Keiper is echt 1000x beter dan die Richwood prut, ik ga gelijk een appreciation topic openen :roll: :DCitaat:
Citaat:
men lult al zolang over dure gitaren, waarom dan niet over goedkope ???? :oops:
en t'is niet omdat men zich dood werkt en veel geld verdient dat men een dure gitaar wil of moet kopen.
ieder zijn gedacht.
:wink: :wink:
ik bergijp het gevoel man :wink:Citaat:
Ben je gek , als je de elementen , plastic stem mechanieken , brug , topkam , potmeters , het fretbord en body vervangt heb je een prima gitaartje , die hals speelt echt super !Citaat:
Het is ff wat werk met deze goedkopere gitaartjes maar dan heb je wel wat .
Het ligt iets genuanceerder Casey, dat weet je zelf ook wel :-?
Ik geloof dat de boodschap van Casey een beetje aan je voorbij is gegaan :lol:
dat is waarschijnlijk omdat die merken dat zich kunnen permiteren om een gewaagder model te maken wat kan tegenvallen maar zoiets kan gibson,fender,... zich niet permiteren denk ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijzerbroot1
al zouden ze dat bij deze kleur wel mogen doen!
Is dat nou een silverburst of echt paars? Silverbursts zijn best gezochte Les Pauls!
Ziet er echt niet uit dat ding. Verder vind ik een richwood topic van bijna 60 pagina's echt hilarisch.
Ja behoorlijk. Maar wel leuk om te lezen :-D
En hoe zou je een topic van 60 pagina's ove Gibson noemen?
silverburst jaCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
@Anders Destium: Ik begrijp de boodschap wel, maar ben het er niet mee eens. Nou ja, niet helemaal mee eens :-)
Trouwens waar bemoei je je eigenlijk mee als PRS'en bezitter. :???:
Laat ons toch lekker blij zijn met onze prutgitaartjes :razz:
By the way: Als ik RHCP of iets anders goed hoor op een radiootje van 10€ kan ik er nog steeds kippenvel van krijgen. Als ik Froger of zo hoor kwelen over state-of-the-art Hifiapparatuur van 10.000€ zijn de enige gevoelens die bij mij opkomen braakneigingen....