De afbeeldingen doen het niet meer. :nervous:
Printable View
De afbeeldingen doen het niet meer. :nervous:
Ik zie het. Het blijkt te komen doordat KPN de URL van mijn homepage heeft gewijzigd.
En aangezien wij eenvoudige gitaarnetlieden tegenwoordig onze bijdragen na enige tijd niet meer kunnen wijzigen, kan ik de plaatjes ook niet even een nieuwe URL geven.
Ik hoop dat een mod dat wel kan- en wil doen, dus ik zal het even melden.
EDIT: Zo gevraagd .............. en ze hebben het meteen gedaan. Goed werk, mods.
De plaatjes doen het weer.
Grappig om te zien dat deze methode exact gelijk is aan de manier waarop ik mijn snaren bevestigde, toen ik nog niet wist hoe dat moest. Na jaren van frustrate blijkt nu dat mijn eerste pogingen zo verkeerd niet waren. :seriousf:
Mooie uitgelegd. Mijn snaren zijn nu mooi gewonden om zijn asjes en weinig wikkelingen. Alleen heb ik nu akoestische snaren van Martin op mijn akoestische gitaar maar die klinken niet zo mooi vol, niet mijn geluid. Volgende keer maar gewoon snaren voor elektrische gitaar erop, klinkt mooier en warmer. :lp:
Briljant!
Vandeweek voor het eerst gedaan op deze manier, überhaupt
voor het eerst en het kost me een klein half uurtje en ze zitten
net zo vast als ik aan een contractje van T-mobile.... :rockon:
Dankuwelzeerbeleefd
Nu ik die fotos erbij zie, vind ik t een hele goeie oplossing voor hoe ik t nou doe.
Ik hield altijd 3 vingers lengte over achter de tuner ombuigen en dan draaien maar dan heb je inderdaad best veel wikkelingen, en hiermee een wikkeling minder, ga t thuis s uitproberen wanneer ik ze weer ga vervangen.
Moet ik eerst weer s gaan spelen heb ik de afgelopen week ehelmaal geen tijd voor gehad. Wat ik nu gelukkig weer wel heb :)
Piezo..THANKS!!
Ik doe het nu al 'n tijdje op jouw manier..in het begin is het even wennen, maar na verloop van tijd weet je niet beter meer..Wat ik vooral fijn vind is dat de snaar niet getordeerd wordt, maar zo natuurlijk mogelijk wordt opgelegd. Daarnaast is het ook nog eens bijzonder snel..
dus: applaus!!:cheerup:
Sj*s*s Piezo, wat een geweldige manier is dit zeg!!
Dat ik na meer dan 30 jaar spelen eindelijk eens leer hoe je op een fatsoenlijke manier snaren erop zet...:soinnocent:
De snaren zitten echt gelijk muurvast en de rek is er na een halfuurtje spelen al helemaal uit
En ik kan nu extreem benden zonder dat de snaren gaan slippen bij de tuners.
Want daar werd ik altijd ongelooflijk gestoord van...
Dit was namelijk ook de reden dat ik altijd al de voorkeur heb gehad voor gitaren met double locking systemen.
Maar nu kan ik me weer eens verder gaan verdiepen in andere soorten gitaren die geen dubbel locking syteem hebben!
Thanks Piezo!
Zodra ik snaren ga vervangen ga ik het op deze manier doen. Bedankt alvast voor de moeite voor het posten v/d uitleg + foto's.