Waarom een nieuw topic aanmaken als het oude nog niet op is?
Ik heb mijn Vintage® SG voorzien vandaag voorzien van een setje Vintage 59's van GFS. Wat echter opvalt is dat het volume van het brug element erg laag is. Het lijkt haast of brug en halselement verkeerd om gemonteerd zijn.
Het halselement klinkt perfect: warm, vol en drukt flink door, het brugelement klinkt scherper maar veel zachter en ieler. Om beide elementen een gelijk volume te geven moet ik het halselement in de laagst mogelijke positie schroeven en het halselement tot 1 mm onder de snaren. De output van beide elementen klopt wel, dus het brugelement is niet kapot.
Komt dit iemand bekend voor, en is dit gewoon de aard van het (vintage 59) beestje? Ik lees in dit onderwerp dat de meest gebruikte combinatie een Vintage 59 als hals en een crunchy PAF als brugelement wordt is. Is dit om het gebrek aan 'punch' van het vintage 59-brugelement te ondervangen?
Qua geluid was ik op zoek naar het oude Fleetwood Mac geluid (Peter Green), Clapton in zijn Cream-tijd, Allman Brothers enz. Jay van GFS raadde me daarvoor deze 'normale' Vintage 59-combinatie aan.