Ok, dank je wel. :)
Naam verkeerd ? snap ik ook niet,dit is eigen werk van de eigenaar van de gitaar,en dus naar zijn idee.
Verder looopt de naam gelijk met de diamant inlay,en dat is wat wel telt !.
groetjes Charlotte :lp:
Printable View
Ok, dank je wel. :)
Naam verkeerd ? snap ik ook niet,dit is eigen werk van de eigenaar van de gitaar,en dus naar zijn idee.
Verder looopt de naam gelijk met de diamant inlay,en dat is wat wel telt !.
ik kijk dan naar het design ethiek ervan, omdat de schreef naar rechts is en hij ook naar rechts helt, is het net ofdat ie er van af valt.
Stoort mij, maar dat komt door mn werk, net zoals een tekenfilm maker niet normaal naar tekenfilms kan kijken ;)
@Hiro ik studeer zelf visuele communicatie dus ik heb iedere dag met typografie te maken. Ik denk dat het er ook mee heeft te maken dat gibson hey logo de anderw kant op zet. Maar ik snap wat je bedoelt.
knap werk, zoals steeds charlotte.
ivm de logo richting: heb zelf ook wat moeite met de omgekeerde helling. De meeste logo's op dit soort headstocks lopen naar rechtsboven, vooral ook omdat het logo dan nog min of meer makkelijk leesbaar is als de gitaar in speelstand hangt.
Bij een helling naar beneden zoals hier, wordt de leesbaarheid moeilijker dan. Maar uniek heel zeker.
Hey luitjes :)
De headstock verder geschuurd,en hier een plaatje daarvan met de mechanieken.
http://home.kpn.nl/charlotte.mijnder...inding%208.jpg
en ook de toets gelijmd
http://home.kpn.nl/charlotte.mijnder...0toets%201.jpg
nu een week of 2-3 de toets laten drogen,kan ik ook mooi vakantie houden :), en daarna links en rechts wat schuurwerk,en dan starten met de inlay.
Hey,
Mooi gemaakt allemaal, netjes!
Vanmiddag ook even het hele toppic doorgelezen, interessant leven heeft deze gitaar al!
Echter, persoonlijk vind ik de binding wel erg dik worden.
vr.gr.
Branko
Holy cow, met de stemmechanieken ziet die binding er nog dikker uit!
@ Charlotte: ik vind het er echt heel goed uitzien en ik snap niet dat er zoveel mensen zeuren over de dikte van de binding en het 'verkeerde' lettertype. Het is en blijft een zelfbouw en je probeert er toch iets unieks van te maken. Zo denk ik erover.
Ik wens je in iedergeval een welverdiende fijne vakantie!
@ Branko: de gitaar heeft inderdaad al een rijke geschiedenis voordat hij ooit is bespeeld en zal nog een groot rock n roll leven leiden na dit alles. ;-)
Heb je ook helemaal gelijk in en het wordt absoluut een hele mooie gitaar. Feit is dat medeforumers (incl. mijn persoontje) vaak een mening of oordeel geven. Het wijkt af van het bekende en daar wordt meestal wel op gereageerd, dat heb je nu eenmaal op een forum. Vat het ook ajb niet als gezeur of als negatief iets op!!! Het is zelfbouw, en je mag het maken zoals je wilt!!!
vr.gr.
Branko
Inderdaad het is helemaal geen gezeur maar iets wat mij opvalt.
als iemand een binding niet helemaal netjes aan heeft gebracht en jij attendeert die persoon erop dan is dat toch geen zeuren maar probeer je ze te helpen of te ondervinden waarom die persoon dat op die manier heeft gedaan.
Dat over de inlay was gewoon interesse van waarom die persoon dat zo gedaan heeft