Hehehe ik durfde niet jim,
maar idd jongens we zetten jullie onder druk..
Al vorderingen
Printable View
Hehehe ik durfde niet jim,
maar idd jongens we zetten jullie onder druk..
Al vorderingen
Ik zou graag weer verder willen maar heb het veel te druk, behuizing is binnen, en ben al een beetje bezig met alu voor de hardware aan de binnenkant, maar heb te weinig tijd. Nog een paar weken en dan is de studie klaar en dan ga ik weer verder, hou jullie uiteraard op de hoogte.
De onderdelen liggen nog even te wachten in een doos...
Maar ik kan, om het spannend te houden, nog wel een update geven van mien huus, en dan met name het elektrische gedeelte om het nog een beetje on topic te houden.
Ik ben net klaar met de elektrische installatie. Wat een gekloot zeg, MTS is al weer tien jaar geleden, alle boekies natuurlijk uitgeleend en ik wil geen gepruts, ik wil het wel volgens de regels en netjes dus ja het duurde allemaal wat langer dan gedacht.
Groepenkast met tien groepen gëinstalleerd, waarvan één alamat (=zekeringautomaat met geintegreerde aardlekschakelaar) helemaal dedicated voor mijn prutshoek.
Dus mocht ik een optater krijgen dan gaat alleen bij mij de prik eraf en zit niet het hele huis in het donker hehe :).
Hier dus de Bron van het Leven voor menig zelfbouw project, de X88R als eerste, De Drievoudige Werkbank-WCD:
http://home.casema.nl/hartm294/pics/IMG_2740.jpg
En hier een prent van de pijpelarij vanuit de meterkast (origineel kwam er 1 zielig buisje de huiskamer in):
http://home.casema.nl/hartm294/pics/IMG_2720.jpg
Ik ben inmiddels al wel wat verder, het stucplaat voor het verlaagde plafond gaat er eerdaags in en de hele zooi is al geisoleerd. Al met al loop ik wel al weer twee weken achter op mijn originele plan.
Dus de versterkert, tsja dat zal wel pas augustus of september worden helaas.
Maar het komt af en ik hou jullie op de hoogte. Vermaak je voorlopig maar met wat buizenpedaaltjes :D
Vandaag eindelijk weer wat kunnen doen aan de preamp, heb de behuizing geboord, rack voor de tubes gemaakt en de voorplaat gemaakt. Volgende week weer verder, achterplaat afmaken, dan alles monteren en solderen.
Het schakelgedeelte moet ik nog maken. Ik zal volgende keer weer wat foto's posten.
Heeft iemand een idee hoe de voorplaat te bedrukken, ik heb de stalen plaat vervangen door aluminium. Misschien dat ik deze nog ga hoog polijsten, maar wat is de makkelijste manier om de tekst aan te brengen. Ik zat zelf te denken aan een A4 sheetje te printen, deze op maat te knippen en dan blanke lak erover, maarja of dat echt goed blijft zitten weet ik niet.
Een andere optie die ik heb gelezen is gelijk aan de stap voor het etsen, dus met een laserprinter op fotopapier printen en dan overzetten. Iemand hier ervaring mee of een ander wereldidee?
Hugo
Lekker bezig hugo,
Ik heb gisteren vd week een mesa 50/50 aangeschaft voor de bouw van mn cae3+se clone
Heb je van de cae3+se al een layout?
Kheb alles wat ik nodig heb behalve de componenten:P
Kan je de lay-out eens posten ben wel benieuwd.
Ik heb geen ervaring met bedrukken maar als het een losse plaat is kan je het dan niet zeefdrukken? Of als dat teveel gedoe is kan je de letters misschein bij een stickermaker uit laten plotten en dan de leftovers zegmaar de vellen waar die letters uitkomen meevragen en die plakken en dat dan spuiten ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Maar doet ie het al en klinkt het oke? Dat lijkt me in dit stadium belangrijker, ik zou me nu niet zo druk maken over het uiterlijk.
Ik heb es een blank aluminium pedaaltje bedrukt op de volgende manier:
- print je ontwerp met een lazerprinter uit (in spiegelbeeld) op fotopapier.
- leg het resultaat ondersteboven whatever je wil bedrukken.
- pak een strijkijzer (in een oven kan wellicht ook? nooit geprobeerd) en smelt de toner op het te bedrukken voorwerp.
Hoe lang, hoe heet, soort papier printkwaliteit enz enz, moet je ff mee klooien voordat het goed lukt. Het resultaat is (in mijn geval) errug strak, en niet te onderscheiden profi zeefdruk. De opdruk wordt helaas niet dik (reliëf) en is natuurlijk niet hoogglans, ook zit je vast aan de kleur zwart. Goedkoop is het wel en hele dunne lijntjes en complexe ontwerpen zijn mogelijk.