Ik vind het altijd heel moeilijk om een ESP MII model ergens mee te vergelijken. De eerste keer dat ik er op speelde was ik meteen verliefd en nog steeds heb ik nooit een fijnere gitaar gevonden. Hals is FRIGGIN fast en fijn, je arm leunt er super lekker op en je hand valt precies goed boven de snaren. Elementen zitten precies op de juiste plek (met aanslag) en fretboard is geniaal. Geen rare plekken, alles perfect egaal. Ebony for greaaat justice! En het geluid... Ik heb dubbel EMG81, de Jeff Hanneman editie heeft een EMG81 in de neck en 85 in de bridge geloof ik. 85 ben ik niet zo'n fan van. EMG81 is harder en feller en ik gebruik hem vooral in de bridge erg vaak. Palm mutes, pinched harmonics, uberhaupt alle picking techniques gaan echt ontzettend fijn. Ik had voor mn ESP een Les Paul (Zakk Wylde set 81/85) en ik zat altijd te kloten met sweeping en ik kreeg het nooit goed voor elkaar. Ik had mn ESP vast en de oefening waar ik nooit uit kwam lukte vrijwel meteen. It's magic...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madcow
Het blijft natuurlijk subjectief, maar zoveel indruk als die gitaar op mij heeft gemaakt (en nog steeds doet) is ongelovelijk.
Pas een Musicman Petrucci geprobeerd. Spanning lag net wat hoger (bends waren lastiger en picking net iets minder smooth). Verder vond ik dat ook een vreselijk fijne gitaar. Tot nu toe de gitaar geweest die het dichtst bij mijn ESP komt. Zaten duncans in. Die missen toch wat als ik ze vergelijk met mn EMGs. Ze zijn minder heavy, wat meer mids, wat romiger. Hij is wel versatiler.
http://www.ernieball.com/forums/atta...t_01-16-06.jpg