als het dan vuig moet dan maar zo:Endless boogie moet ik toch nog een gitaar met humbuckerts....
Printable View
als het dan vuig moet dan maar zo:Endless boogie moet ik toch nog een gitaar met humbuckerts....
ja vooral met die talkbox net rond de 15 of 16 minuten geloof ik van dvd 2.
maar nu zit ik naar de dvd van gilmour te luisteren live at the royal albert hall.
en daar zit ook wel een aardige tone in verwerkt.
comfortably numb solo's
shine on you crazy diamond
high hopes met die lapsteel :lovelove:
en nu ben ik Toto live in amsterdam aan het luisteren.
en die lukather heeft ook een perfect solo geluid in While My Guitar Gently Weeps
en nu weer queen.
gvd ik word gek van al die mooie gitaar sound.
ze moeten gewoon een liedje maken met al die goeie sounds in 1
Ooit werd de gitaarsound van Iommi beschreven als 'een slecht scharnierende doodskist'.
(en het stemgeluid van Ozzy als een afgehakt hoofd in een emmer) En dat vind ik mooi, zo'n geluid van Iommi! Een hele juiste beschrijving, die ik gelijk herkende toen ik het riffje van het nummer Voodoo (Mop Roels) hoorde: ik hoor daar inderdaad een slecht scharnierende doodskist in.
Sowieso is het leuk om wat beschrijving van gitaargeluiden erbij te geven. Zo is het gitaargeluid van Mick Box (Uriah Heep) ook ooit omschreven als het geluid van een koffiemolen en dat hoor je ook gelijk als je Easy Living hoort. De geur van versgemalen koffiebonen komt bijna uit je boxen, als je het nummer opzet.
Nog meer leuke beschrijvingen?
Beetje late reactie, maar: nee! :stop:
Zelfs dit lijkt er al meer op...
Dat bewijst maar weer eens hoe bruikbaar Engl's zijn! :soinnocent:
AC/DC op Live @ Donington cd/dvd: Goddelijke sound.
http://www.youtube.com/watch?v=jKyNBNGueK8
Eigenlijk meer voor het grappige filmpjes topic, maar ik vond het wel toepasselijk nu. :D
Voor mij is nog altijd het geluid van Satriani op de DVD "Live in San Fransisco" ongeevenaard, wat een vette tone !
Super:)Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=jKyNBNGueK8
Eigenlijk meer voor het grappige filmpjes topic, maar ik vond het wel toepasselijk nu. :D
Goede sound inderdaad in de echte versie. Op de studioversie is de gitaarsound ook heel speciaal.
Ik denk dat deze hier al vaak is langsgekomen:
de tone van Claptons solo in 'Cream - Sunshine of your Love'.
Elke keer genieten als ik dat hoor :mmmm: