Mailtje is al onderweg ;)
Daar kom ik best uit met Nik. Het is jammer, maar ik ben blij dat ik het gevonden heb en het niet direkt aan mijn soldeerkunsten heeft gelegen ;)
Printable View
Mailtje is al onderweg ;)
Daar kom ik best uit met Nik. Het is jammer, maar ik ben blij dat ik het gevonden heb en het niet direkt aan mijn soldeerkunsten heeft gelegen ;)
Dat is de tremolo-versie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aad
Wij hebben het over deze:
http://www.vernetamps.com/pics/erik/1959u.gif
Dit vraag ik me dus ook af. Het vervelende is, dat de labels onder de bells zitten. De draden hebben wel kleuren, maar ik heb geen schema van wat welke kleur zou moeten zijn. Ik heb ook in eerste instantie zelf die bells eraf moeten halen om te kunnen zien wat wat is. Op het karton van de spoelen staan de labels gedrukt.... Daar kan ik toch nauwelijks aan twijfelen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluegate
Heb je bij het loshalen/terugmonteren van de Bells misschien iets beschadigd?
Misschien even testen zonder de Bells.
Is er geen Specsheet van die OT?
Dank je.... kan ik het verhaal gerichter teruglezen. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Nu ik toch aan het rotzooien ben OT en het kruiskoppelen van amps :D
Ben ik even de NFB aan het bekijken tov van het ingangssignaal van de PI.
Nou zal het liggen aan het feit dat het zondag is ofzo, of misschien is het de overwinningsroes van gisteren, maar ik vergelijk het signaal op de beide caps aan de roosters van de PI en die zijn in fase?
Ik had toch altijd begrepen dat het signaal van de NFB uit fase zou moeten zijn met het originele ingangssignaal....
Net een beetje aan de OT zitten meten.
Allereerst de DC weerstand van de beide helften. 28.7ohm en 31ohm
Toen .1V op de primaire zijde en de secundaire gemeten om de primaire impedantie te meten.
Dat gaf wat vreemde resultaten.
op de 4 ohm tap kreeg ik 4k primair, op de 8 ohm 18k en op de 16 ohm 10k.
Ze zouden toch allemaal enigszins gelijk moeten zijn?
Duidt dit op een defect?
4k is toch eigenlijk de enige waarde die in aanmerking komt voor 4 EL34s?
dat is volgens mij afhankelijk van hoe de el34s ingesteld zijn, bijvoorbeeld hoe hoger de anode spanning hoe lager de benodigde primaire impedanties (als je kijkt naar de specs sheets)... maar in het geval van zon plexi lijkt 18k me met mn beperkte kennis wel behoorlijk veel. Weet je zeker dat je het juist bepaald hebt?Citaat:
Logischerwijs zou je de primaire bijvoorbeeld met een serieweerstand aan een spanningsbron kunnen aansluiten en dan de spanning meten die over die primaire valt. Dan weet je meteen wat de ohmse weerstand is van die trafo. Toch?Citaat:
Die ohmse weerstand is iets anders dan de impedantie, want die is frequentie afhankelijk. Toch?
Ik heb de primaire zijde ook niet gemeten maar berekend.
.1V 1kHz primair, secundair meten, op elkaar delen, in het kwadraat is impedantieratio.
Dat maal de tap die je meet. Zo kom ik op de waardes.