beam blockers vallen tegen
Na het lezen van dit topic ben ik heel nieuwsgierig geworden naar BB's. Ik heb er 6 laten maken (zelfde maatvoering met bolling, alleen volledig metaal).
2 voor mijn Line6 Vetta II - combo en de andere 4 voor mijn Vetta II Head, 4x12"cabinet.
Hieronder mijn ervaringen voor wat het waard is:
Voor de combo (huiskamervolume) in mijn oren een lichte verbetering maar niet spectaculair. Ik heb ze wel laten zitten.
Voor de 4x12" vond ik het helemaal niks. Het 'levendige' was uit mijn geluid en ik vond het geluid heel vlak en dood (en nee....niet vanwege modeling, dit om deze discussie weer te voorkomen). Ik miste het sprankelige hoog en het geluid had minder 'body' wat er zonder BB's wel in zat. Verder begon bij bepaalde noten het geluid ongewenst eerder rond te zingen/feedbacken, zelfs al met hele licht oversturing.
Daarna heb ik de bovenste 2 BB's eruitgehaald met het idee om het goede van beide te combineren. Dit was weer wat beter maar imo nog niet echt bevredigend.
Vervolgens alles er weer uit en...YES mijn vertouwde geluid weer terug!
Nogmaals dit was een experiment mijn eigengemaakte BB's. Ik weet dus niet wat echte BB's doen en of het veel uitmaakt. Mijn gevoel zegt dat de echte BB's voor mij ook geen verbetering zijn. Ik heb besloten om hier iig niet in te gaan investeren....
greetz, Ed