Samick is echt zo slecht nog niet. And You Will Know Us By The Trail Of Dead gebruiken ook Samick, juist omdat het goedkoop is en moeilijk stuk te krijgen.
Printable View
Samick is echt zo slecht nog niet. And You Will Know Us By The Trail Of Dead gebruiken ook Samick, juist omdat het goedkoop is en moeilijk stuk te krijgen.
Het is veel erger als de repetitie voor je optreden héél goed gaat, want dan sta je op het optreden je te ergeren omdat het daarstraks veel beter ging. Een repetitie net voor een optreden MOET slecht zijn. Wij spelen zelfs expres bereslecht op zo'n repetitie, des te leuker is het optreden zelf.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris555
Ha ha ha, wij hebben precies hetzelfde. Als laatste repetitie über slecht gaat wordt het meestal een tof optreden.
Mijn optredens als gitarist moeten nog gaan komen, maar als drummer heb ik er wel een paar meegemaakt...
Mijn allereerste optreden, speelde pas 3 maanden, voorspeelmiddag (laat horen wat je kunt enzo), speel ik een nummertje van James Brown, schuift de hihat telkens weg doordat het een linoleum vloer is en geen kleedje te bekennen, mijn leraar hem telkens weer terugduwen, erg vervelend haha.
En na 2 jaar drummen had ik een optreden met 50 drummers, werd ik gevraagd om een groep van 10 te leiden (ik in het midden, 10 om mij heen, ik moest speciaal iets roods dragen zodat ik werd herkend als leider) gaat tijdens de solo die we met 20 man moeten doen het bij mij fout! En het begon KEIHARD te waaien en regenen, dus een van mijn bekkens woei ook nog eens om en ik was mijn kruk vergeten mee te nemen... voordeel daarvan was dat ik er een kreeg van de drumschool en die ook mocht houden :D Bespaarde me weer 80 euro!
Al met al was het eigenlijk een klote optreden, maar wel supercool om met 50 drummers in een park te mogen spelen :)
Ow en heb nog niks gelezen over Matt Belami (Sp?) van Muse, die altijd zo vrolijk rond staat te springen en toen vorig jaar de kop van zijn gitaar vol zijn bek inroste tijdens het springen, hij zong het nummer af, maar daarna blies hij het optreden af met de woorden: "I'm sorry, I can't sing anymore, I've fucked my face up" haha, geniaal! Er kwam flink wat bloed uit zijn bek hoorde ik :o
:D
dit topic gaat meer over je eigen miskleunen dan over die van een ander :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vampire
(ik heb zelfs een filmpje gezien van dat hij zijn bek open roste tegen zijn headstock. Hij kapt zelfs al halverwege een liedje (maar hij kon ook gewoon echt niet meer zingen door al het bloed)
Jaja, ik weet, ik weet, maar mijn eigen miskleunen stonden er al boven en ik zag dat iemand anders het had over een diegene die die gitaar op zijn/haar kop kreeg en dat had gezien etc, vandaar :)
Na mijn eerste optredens (zal nog wel even duren) heb ik hier vast wel meer te vertellen :D
Ik heb een keer gehad dat m'n amp te zacht stond!! :evil: Ik moest het intro doen, en dat klonk nog wel aardig, maar toen de drums enzo erbij kwamen hoorde je de hele gitaar niet meer. Die gasten in het publiek wezen me er tijdens het nummer al op, maarjah.... ik kan die amp niet ff wat harder zetten.
Na de tijd nog flink wat reacties op gehad, maar toen baalde ik wel ff flink :-?
Sorry dat ike rnog ff op door ga, maar zijn daar filmpjes van?! :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vampire
wij op laatste optreden in h'wijk in park 3,
eric wever award, waren net begonnen,
flikkert er een overhead mic, van het drumpodium
af bijna op onze leadgitarist, hij liep net
2 stappen richting de mic. om te gaan zingen haha,
zag der op de film wel vet uit, ( en onze geluidstechnicus
op het podium zat vooraf gewoon joints te roken ) wat een
kneus,
we staan wel in de finale dus dat zit wel goed hehe :lol: