Oorspronkelijk geplaatst door
Speeddemon
Ik herken het helemaal. Mét High-gain, het liefst analoog, maar zonder teveel aan punch in te boeten (daar waar een EHX NeoClone echt de fase lijkt om te draaien en je tone helemaal 'neutered' overblijft... :stop: ), is niet makkelijk voor een chorus.
De MXR klonk ietsje dikker in het laag, maar z'n tone-suck + algemeen afgerond hoog maakte het voor mij toch dat ik 'm uiteindelijk wegdeed. Heb nu 2 Mooers; 1 voor thuisboard en 1 voor live. Heb 'm nog eens uitgebreid zitten vergelijken met een black label MIJ (long-dash) CE-2, en de CE-2 heeft toch best een serieuze mid- en level-boost. De Mooer is vanwege z'n level control beter in te stellen. Level op 3 uur ~ unity gain.
Wél heeft de CE-2 die je-ne-sais-quoi 'sju' die alles echt mooier maakt; "swirly/underwater/syrupy" you name it.
De Mooer komt daar het dichtst bij in de buurt (van de +/- 15 chorussen die ik heb versleten), maar klinkt iets opener/moderner.
Had je die Mini Ibanez nog weggedaan? Zeker te metallic uiteindelijk (ik heb de vintage CS9...heeft daar wel beetje last van).