zojuist maar eens de knoop doorgehakt en de Kemper 19"versie besteld, inclusief FCB1010, Uno, flightcase enz. Als een kind zo blij :-) Hoop dat ie morgen al binnenkomt van Bax shop (zondag bezorg service)...
Printable View
zojuist maar eens de knoop doorgehakt en de Kemper 19"versie besteld, inclusief FCB1010, Uno, flightcase enz. Als een kind zo blij :-) Hoop dat ie morgen al binnenkomt van Bax shop (zondag bezorg service)...
Heb je de power rack besteld, of zonder eindversterker?
Gefeliciteerd met je aankoop!
En vandaag was daar een postbode, lang leze de zondag bezorging van Bax......woooww, wat een vet ding!! Heb me gedwongen even te stoppen om te eten :-)
"Onvergelijkbaar" is beetje sterk uitgedrukt, de Kemper is een van de beste maar het blijf modeling met de beperkingen van de techniek achter modeling.
Beste Harrie-beton, hij bedoeld met onvergelijkbaar de bediening en niet tot de sound.
Heb door de jaren heen alles wel gehad/geprobeerd van line6, digitech, vox, elevenrack etc. Marshalls, Crates, Fenders, Mesa's enz. recentelijk DV multiamp (v/e kennis).
En alles ook weggedaan door de jaren heen....
Momenteel bijna 2 jaar de Kemper en geen behoefte meer/omkijken meer naar amps/pedalen.
Of het nou digitaal/analog/modeler/profiler is het zal allemaal wel, als het maar klinkt (toch).
Een Boss pedal/mengtafel/cd speller is tenslotte ook digitaal als je het goed beschouwd.
Wat wel even "leren" met de Kemper is dat je luistert naar een gemic'ed geluid. Een profile is tenslotte in grote lijnen een keten van: amp (pre/power) -> speaker/cabinet ->mic(s).
Eventueel met pedal(en) in front/send-return.
Dus niets anders dan je favoriete gitaar geluid op een cd of live concert.
Een profile is dus eigenlijk niets anders dan een "blauwdruk" van een amp (eventueel met pedalen) en een speakercabinet opgenomen (gesampled) via een microfoon(s). Uiteraard de amp in een bepaalde stand (bass/mid/treble etc.) die voor een bepaald persoon (en een bepaalde gitaar) lekker klinkt.
Dat is vaak ook de redden dat niet elke profile voor een ieder geschikt is.
Zelf profile ik niet, ik zoek de database af en meestal koop in een aantal commerciele (betaalde) profiles.
Voor live (backline/monitoring is wel een kwalitatief goede FRFR monitor nodig om het "amp in de room geluid" te krijgen, vaak is het een kwestie v/e geschikte cab-sim te gebruiken. Eventueel kan ook een gitaarcabinet, (met cab-sim off).
Zelf ben ik niet meer zo vän het "amp in the room sound", ben meer geinteresseerd hoe het Kemper geluid via de monitor(ing) in de mix klinkt, dus ook hoe het publiek het geluid via de PA hoort.
Voor studio werk (o.a. re-amping) is de Kemper met duizenden bestaande profiles een absoluut top product. Evenals live, zeker voor de geluidtech's.
Samen met de Axe fx(II) brengt de Kemper "digitaal" gitaargeluid naar een ongekend stabiel niveau.
Ps. : Tnijland, volgens mij ben jij ca. 2 jaar geleden wel eens langs geweest om de 11r te testen/kopen, toen in Studio62.
Gr. Peter, Den Helder.
Hallo Peter,
Dat is inderdaad een tijdje geleden ;-)
Ik ben inmiddels ook al enkele fx-units verder maar ben meer op het hybride pad beland. Ofwel voor optreden gebruik ik een buizen preamp (Lex Bos of Koch Pedaltone) in combinatie met een Eventide H9 en soms voor wat extra kleuring de Torpedo CAB en dan direct naar de PA installatie.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de Kemper + Axe-Fx II een super combinatie is. Wel vraag ik me af dat als je de Axe-Fx II alleen voor effecten gebruikt, je dan niet liever een wat goedkopere unit zoals bijv. een TC G-Force had willen aanschaffen....