Politoeren begin ik nog maar even niet aan. Dat lijkt me echt een klus waarvoor je eerst even geducht moet oefenen. Ik hou me eerst maar even bij het lakken. Misschien dat ik ooit nog eens de moed kan opbrengen om te leren politoeren :D
Printable View
Politoeren begin ik nog maar even niet aan. Dat lijkt me echt een klus waarvoor je eerst even geducht moet oefenen. Ik hou me eerst maar even bij het lakken. Misschien dat ik ooit nog eens de moed kan opbrengen om te leren politoeren :D
Ik heb me laatst eens als proef gewaagd aan wat politoeren op een oude klassieke gitaar die ik tussen de bedrijven door opknap.
't Is even wennen maar het viel me eigenlijk reuze mee. Het is sympathiek spul en volgens mij in materialen niet duur als je het vergelijkt met lakken. Het kost wel tijd.
De eerstvolgende keer dat ik het aan het handje heb, ga ik puimsteenpoeder en politoer gebruiken als grainfiller.
Het is niet zo heel moeilijk, hoor. Ik doe het nu ook pas voor het eerst, en het gaat niet slechter dan dat ik met een of andere kwast een gewone lak zou gebruiken (ik kan nergens spuiten, namelijk),
Mijn dank heren!
Dat politoeren wil ik vast nog eens leren. Ik heb hier zelfs gezien dat je het nu ook met een kwast kunt opbrengen.
Voor dit project ga ik me beperken tot lakken. Gisteren heb ik enkele proefstukjes gespoten en dat ziet er best goed uit. Dus, zo gauw het iets beter weer is (minder vochtig) zal ik dat gaan proberen.
@LaurentB: Ik kan eigenlijk ook nergens spuiten. Mijn plan is om het in de carport te doen en direct daarna naar binnen te brengen in een verwarmde ruimte om te drogen.
Zo, dan heb jij ook je eigen kalender:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D6TYURXA.jpg
:seriousf::seriousf::seriousf:
Laurent, ik heb er niet veel verstand van maar volgens de site: "Resistant to most of the normal defects found in traditionally applied French Polish, i.e. blooming and ringing."
Daaruit maak ik op dat het opbrengen minder kritisch is dan bij de traditionele manier. :???:
Ik denk dat dat slaat op de geringere kwetsbaarheid van deze lak in vergelijking met normale politoer. 'Ringing' doet mij denken aan het ontstaan van kringen van vochtige kopjes op tafels en zo. Maar zeker weet ik dat niet.
Het probleem dat ik nu b.v. heb is dat het al behoorlijk glad begint te worden, maar dat er hier en daar nog een duidelijk 'veegspoor' zit van de prop. Maar dat heb je met een kwast evengoed.