dit heb ik zelf ook in gedachte gehad om te maken straks, cool dat jij t nu doet en mij verteld hoe ik t moet doen hehe :P
Ben benieuwd hoe je dat op en neer mechanisme gaat maken, ik ga dit in de gaten houden ;)
Printable View
dit heb ik zelf ook in gedachte gehad om te maken straks, cool dat jij t nu doet en mij verteld hoe ik t moet doen hehe :P
Ben benieuwd hoe je dat op en neer mechanisme gaat maken, ik ga dit in de gaten houden ;)
Dacht aan iets met 4 assen op de hoeken van de houder (stel je een ding voor waar de boormachine strak in vast zit met op 4 hoeken een gat in waar een geleiding door schuift... geleiding -> printers). In één van die hoeken wordt het gepaste gat vervangen door de montage van een verlengmoer. In die verlengmoer komt een stuk draadstang te zitten dat door een klein motortje wordt aangedreven(verkracht een dremel look-a-like motor). Dat motortje schakelt door twee eindcontacten tussen links en rechts draaien. Op en neer dus :)
In hoeverre het in praktijk zal lukken weet ik niet, maar zonder het op en neer gaan moet zeker al lukken. Het op en neer gedeelte zoek ik in de komende weken eens te testen.
kan je dan neit beter een soort systeem nemen net als bij de cylinders in een auto?
Waarschijnlijk ook mogelijk, maar voor hetgeen ik beschrijf heb ik gewoon het meeste al liggen :) (de geleiders, schroefdraad, motor,...)
Ah dat is ook heel belangrijk, maar hoe dan ook ik wacht je tekeningen en je ideeen af.
Misschien dat er in de tussentijd nog wel een ander idee naar binnen schiet (hopelijk niet te hard :S ) dan laat ik me horen
Handig hulpje vooral bij de bouw van een akoestische: Een guitar troji.
Hier een link naar de bouwplannen.
http://www.luthiersforum.com/forum/u...20_3_Small.jpg
grote bankschroef?
Jup, grote zachte bankschroef.
Lijkt een beetje overdone maar lijkt me toch wel handig ding om je delicate bouwsel met zachte dwang onder controle te houden. Als je de link klikt zie je ook nog iemand die het gecombineerd heeft met een dovetail-freesmal.
Een zelfbouw CNC.., haha!
:supercool:
http://www.youtube.com/watch?v=2FAUoUnLqbg
Niet echt een tool maar wel handig:
Ik heb bij het klussen me al meerdere malen moeten behelpen met iets wat ik onder m'n gitaren kon leggen zodat ze lekker zacht lagen en niet beschadigden. En nooit was het DE oplossing.
Totdat het goede weer en daarmee de tuinstoelen naar buiten kwamen. Ineens had ik het: een kussen van een tuinstoel! Perfecte maat, krast niet en ook lekker zacht.
Je hoeft niet persé een nieuwe te hebben, zolang er maar netjes mee omgegaan is en ze niet half vergaan zijn. En mocht de bekleding het net niet zijn, kun je altijd een stukje stof op de markt op de kop tikken wat moeder de vrouw er op stikt!
Mij bevalt het iig zeer goed!