Heeft de trussrod niet toevallig ook een uiteinde aan de bodykant?
Kun je misschien meer zien als je de nutlocks verwijderd?
Hoor je gerammel als je tegen de hals tikt?
Printable View
Heeft de trussrod niet toevallig ook een uiteinde aan de bodykant?
Kun je misschien meer zien als je de nutlocks verwijderd?
Hoor je gerammel als je tegen de hals tikt?
nope, daar zit ie ergens achter... meer zoiets:
http://img233.imageshack.us/img233/9066/60938612zh8.jpg
dat zwarte is dieper zeg maar, daar kun je nog een stuk zien, daar zit niet zo'n stuk bruin hout voor...
en ik hoor verder niks in die hals, dus er zal verder wel niks loszitten...
en voor het spuiten zijn de nutlocks eraf geweest, en daar heb ik niks bijzonders gezien, maar ik zal wel nog een keertje kijken...
Dit is wel extreem balen.
Ik heb niet veel ervaring met zulke trussrods, maar gevoelsmatig denk ik dat het twee dingen kunnen zijn, of een breuk van de stang of hij is uit de onderste moer (die aan de kant van de kast) is gelopen en als je nu probeert te stellen de hele rod meedraait.
Kun je proberen door druk uit te oefenen op de inbussleutel (druk richting de kast) grip te krijgen?
Succes ermee.
dat druk uitoefenen heeft niet geholpen, echt balen dit...
wel ironisch dat me zus helemaal op zoek is gegaan naar een gitaar die ik kan gebruiken, en dat ik er uiteindelijk alleen maar de brug van gebruik ;)
Ja, maar aan de andere kant had ze dit ook niet kunnen voorzien natuurlijk. Buiten dat in de originele planning zou je toch veel meer gebruiken dus daar voor had ze het toch gedaan:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
hoor je die fluisterstem dan niet in the air : maak zelf een hals, maak zelf een hals ... :)
niet echt ;) heb de muziek ook aardig hard staan...
maar ik zie het eigenlijk niet echt zitten, om 'm zelf te maken. wordt de gitaar vast niet bespeelbaarder van.
Maar Roel,
Het valt best mee. Als ik zie hoe netjes je die body hebt gemaakt, kun je vast ook een hals maken. Je beseft het alleen zelf nog niet.
Eind maart zat ik in een vergelijkbare situatie: ik wilde zelf een gitaar maken en dacht dat ik nooit een hals zelf zou kunnen maken. Toen werd ik geconfronteerd met de prijzen van prefab halzen en dacht ik 'probeer het toch eerst maar zelf, wie weet lukt het'. Nu heb ik de smaak te pakken, ben al aan de derde bezig.
Nog voor het jaar om is, kun je een volledig zelf gebouwde gitaar hebben 8-)
no shit, ik vond mijn eerste hals makkelijker als een body, en als je minimal risico wil, koop je gewoon een preslotted fretboard.
en ja, ik speel nog altijd op de gitaar met eerste hals. no excuses dus :)
De angst om zelf een hals te maken heeft iedereen voordat ie aan z'n eerste hals begint. Had ik ook.
Maar je krijgt al gauw door dat het niet heel erg lastig is. En voor de prijs van het hout wat je gebruikt hoef je het niet te laten, zeker al je het vergelijkt met pre-fab halzen (zoals hiervoor al werd gezegd)