yeah :soul:
Drap wint :cheerup:
Printable View
yeah :soul:
Drap wint :cheerup:
Uit het woordenboek:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
sloppy
adjective (sloppier, sloppiest)
messy; not neat, elegant, or care
imprecise or loose
I rest my case.....
het gaat hier ook niet over de letterlijke betekenis van sloppy maar de betekenis die drap daar aan geeft denk ik. En dat kan iets heel anders zijn dan de letterlijke betekenis uit een woordenboek. Voor mij betekent dit dat hij op een losse manier speelt, dat hij niet altijd exact hetzelfde speelt, mss ook niet altijd geheel correct qua techniek enzo maar het klinkt wel bijna altijd goed en dat is uiteindelijk toch de essentie van muziek maken.
Voor mij is Frusciante ook een heerlijke gitarist, die misschien met simpele akkoorden zalige muziek maakt, maar zolang het goed klinkt moet je het toch maar doen. Zowel zijn solowerk als zijn werk met RHCP vind ik echt goed.
ja we hebben hier te maken met een fan
groet
Leg 's uit, want kennelijk heb ik er volgens jou meer mee bedoeld dan dat ik zelf in gedachten had.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beruk
Grappig ook, ik las je lijstje favorieten in een ander topic. I rest my case... Ik ben echt enorm geimponeerd door je expertise, echt.
Als je kritiek geeft, ga dan ook in op de inhoud. Je zegt namelijk feitelijk helemaal niets.
@ Beruk. *zucht* Ik begrijp niet hoe iemand van jouw leeftijd zo'n bekrompen houding kan aannemen tegenover gitaristen. Ik denk dat drap nog maar zo'n 5% van de argumenten heeft aangehaald waarom John een zekere invloed heeft gehad in de muziekindustrie.
Je neemt als voorbeeld 'My Smile Is A Rifle'. In die tijd zat John zwaar aan de heroïne, in de donkerste tijd van zijn leven. Heel dat album reflecteert die periode. Er zit gevoél in. Zou je het nummer beter vinden mochten er 15 doldwaze akkoorden in zitten of hij plots in shredden zou uitbarsten naar een ongekende climax? Het gaat erom dat hij mensen raakt met zijn muziek. Dat doet hij alleszins met mij en velen hier met mij. Als je echt op zoek bent naar zijn compositietalent, kijk dan eens (zoals eerder gezegd) naar By The Way. Daar tovert hij akkoorden en schema's te voorschijn die de melodieuze kant van de Peppers naar een hoog niveau tillen.
Around the World is het eerste nummer dat ik van de RHCP hoorde. Toen het einde naderde had ik een bevrijd gevoel, ik had muziek waar ik mij eindelijk verbonden mee voelde. Gaat het daar ook allemaal niet om? Who gives a f*ck dat de main riff van ATW uit niks anders dan D: 0-3-5-3-5-3-5, 0-3-5-3-5 bestaat? De song staat als een huis en doet iets met een mens.
Beweer jij nu in godsnaam nog eens dat een man die meeschreef aan wereldhits als Californication, Under The Bridge, Scar Tissue, Around The World, By The Way, Higher Ground (cover, maar toch), Can't Stop, Otherside, etc. géén invloed heeft gehad als gitarist?
even ter toevoeging:
ik denk niet dat hij alleen een bijrol heeft gespeeld bij de zojuist genoemde nummers. als je even kijkt waar de peppers toe in staat waren met en zonder John. (ja, hoofdletter!)
De ware wijsheid begint bij zelfkennis. Prima post!Citaat:
Ja mag door naar het volgende subforum.
Iemands post verbouwen ter vermaak valt zeker wel onder goede etiquette?
Everything you say will be misquoted and used against you...
Goed; nu weer ontopic!
Evenals iemands post uit z'n verband rukken, of ligt dat anders? Ik wacht nog steeds op de inhoud eigenlijk.Citaat: