bom van een gitaar. en mooi ook !
alleen de dots had ik anders gedaan. zou die wel es graag horen.
Printable View
Wow gaaf ding zeg! Die P90 is ook mooi weggewerkt zo! Lijkt me erg gaaf om eens te horen :ok:
Mijn tele's :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8IOHOYFG.jpg
Heel mooi Rekel! Vooral hoe die p90 weggewerkt zit! Je hebt me op een idee gebracht :)
Bedankt voor de reacties! Wat betreft de sound van deze gitaar kan ik alleen zeggen dat die absoluut killer is. De bespeelbaarheid en sustain zijn eveneens fantastisch. Dit is werkelijk een extreem goed gebouwd instrument maar dat mag je ook verwachten van iemand als Philippe Dubreuille die toch wel een reputatie heeft hoog te houden. Er is inmiddels ook diverse malen behoorlijk veel geld geboden voor deze gitaar maar hij is vooralsnog niet te koop.
Wat betreft de plaatsing van de dots: in het begin moest ik daar ook even aan wennen maar nu vind ik het geen enkel probleem. Sterker nog, ik vind het wel leuk dat ze niet op de gebruikelijke plaats zitten.
Cheers, Sjaak. Het ontwerp van deze gitaar is overigens niet van mijn hand. Hij is gebouwd volgens de specificaties van een collega muzikant in Geneve waar ik hem indertijd van gekocht heb. Persoonlijk zou ik de Keith tuners er niet op gezet hebben, hoewel die perfect werken.
Ik overweeg tevens om de 3-way switch the vervangen door een 5-way. Nu kan ik alleen de P-90 aan of uit zetten middels de micro switch naast de tone pot. De combinatie van de P-90 met de Barden pickups is wel te gek en geeft een subtiel maar uniek klank verschil die ik op geen andere manier zou kunnen bereiken.
De Joe Barden elementen zijn een verhaal apart. Ik geloof niet dat ik ooit zulke dynamische pickups heb gehoord in een gitaar. Ze geven werkelijk alles weer wat er gebeurt en een beetje "smokkelen" is er niet bij ;)
Dat vind ik een groot nadeel van de Bardens. Het is alsof iemand een stem opzet waardoor iedereen verstomd. Authoritative tone. Maar soms wil je low profile.
Ik begrijp je punt maar kan dat persoonlijk toch niet als een nadeel zien. Er is m.i. niets mis met "authoritative tone" die toch voornamelijk en in eerste instantie bepaald word door de player. Het is absoluut mogelijk om met Bardens "low profile" te spelen maar de headroom en clarity die deze pickups hebben als daarom gevraagd word is voor mij juist een voordeel.
De Bardens kunnen inderdaad nogal Hi-fi klinken in combinatie met een bepaald soort gitaar, afstelling, amp settings, etc maar dit is simpel op te lossen door b.v. de volume/tone pot iets terug te draaien. Een ander voordeel is dat deze pups geen enkele last hebben van hum en/of noise.