Pff...waarom ga ik toch ook altijd op die sarcastische dingen in. :satisfie:
Printable View
Sinds ik het voorrecht heb om met twee "greenback's " uit '69 te kunnen spelen, sta ik versteld van de open karaktereigenschappen en duidelijkheid van deze speakers!
Persoonlijk vind ik ze , tegenover mijn v 30's, duidelijker, minder overdadig laag en beter kleurpallet in midden en hoog!
V30's leveren meer geweld maar minder definitie...
Speel zelden tot nooit metal of iets wat daar op moet lijken maar wel eens wat high gain stukkies, daar staan ze prima hun speakertje ( mannetje ).
Ik zou denk ik wel kunnen begrijpen dat jij meer bass voort wil brengen dan de bassist, maar denk dan ook eens aan het volgende:
Metalica ( hetfield ) gebruikt voor opnames onder zijn diezel ook gewoon een cab met greenbacks.( gemixed met een tweede cab v30's)
Nu ben ik van mening dat metalica de "monstersound " hebben, dus blijkt het voor mij dat ze ook zeker niet flodderig klinken en strak over kunnen komen.
De sleutel van het strak spelen ligt namelijk ook in het minder gain-gebruik en harder aanslaan verhaal.
teveel gain zorgt er voor dat elke speaker dicht gaat lopen, je hebt dan misschien wel lekker laag uit je kassie maar is het niet zo dat een bassist dat mag doen binnen de band?
Ben benieuwd wat jij dan ervaart...
Bij deze de helft van mijn collectie:
http://i289.photobucket.com/albums/l...s/CIMG1386.jpg
2550 Jubilee - SLP 35th Anniversary - 2 x Class5
omringd door '60 RI LP - '54 RI Strat - RoadWorn Strat - 6120 Gretsch - Zion Radicaster - Flying V
Niet op de foto: Fender Bassman Blackface - Fender Super Reverb Silverface - Marshall 2553 Jubilee - Vox AC30 - Marshall Bluesbreaker 35th Anniversary
Dan snap ik je onderschrift ook wel. ;)
mooie verzameling, dat dan weer wel :ok:
....Blut.
Whaahhaaahahahah!!!
(Ondertussen stinkend jaloers!!)
Wat voor Flying v is dat? Mooi setje zo bij elkaar!
Misschien fan van Joe Bonamassa?