:lovelove:
Wat zijn die 1e gitaren?
Die custom en die witte zijn mooooooooi:ok:
Printable View
:lovelove:
Wat zijn die 1e gitaren?
Die custom en die witte zijn mooooooooi:ok:
Hmmm firebirds, yum.
Mooi spul, met name die hello kitty...
damn, respect voor zo'n verzameling!
vooral die hello kitty doet het er dan natuurlijk weer goed tussen;)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._4894230_n.jpg
Lelijke foto maar ok...nog niet alles.
Zie ik daar een G-Major in die Brunetti Sjaak?
Mijn Intellifex ligt ondertussen weer bij de electronica-reparateur....hopelijk krijgt ie hem weer stabiel.
Leuke verzameling trouwens hoor. :ok:
@sjaak1990. Die oude duitser ziet er erg gaaf uit.
@ieme geweldig idee om veel gitaren in eens op de foto te krijgen. Maar wat een asosicaal groot terras.
Daar zit ook wel wat in.
Is een oude foto, dus nog een G-Major, ben benieuwd wat er nou echt met je intellifex aan de hand is!
Ook maar eens een foto maken van de gehele collectie proberen te maken, +2 gitaren en een London City dea+ marshall g12-65h cab.
Dankje :) denk dat je de elektrische bedoelt want er liggen ook nog wat oude akoestische tussen ;)
Is een heel apart klinkende gitaar, heeft wel wat en heeft een hals als een honkbalknuppel. Als het goed is zo'n 70 jaar oud, net als de gitaar daarnaast.
Is hij iets jonger dan me verteld is, leuk om te weten :)
Inderdaad geen trussrod, vandaar ook geen dikkere snaren geprobeerd, ben benieuwd. Zeker geen wizard hals maar vind hem wel fijn spelen, en zeker een gitaar om heel anders op te spelen
Was wel liefde op het eerste gezicht met die gitaar, heel lekker resonant
Ziet echt prachtig uit.
Ik ben wel benieuwd naar die Fernandez gitaartjes linksboven Ieme.
Als je er één mee zou willen nemen a.s. zondag zou leuk zijn.
Aparte, maar mooie vorm hebben ze.
Ik ben sowieso wel Fernandez-"fan".
M'n broer had er in de jaren 80 één, en zelf had ik er één in de '90-ies, prima dingen, heb er nog spijt van dat ik hem heb weggedaan.
http://img842.imageshack.us/img842/5470/cimg2258.jpg
Mijn electrische collectie vlnr:
Ibanez RG7420 met een Dimarzio Evo7 in de brug
Jackson DKMG
Ibanez RG7421 met 2 Dimarzio Evo7 elementen
die speelt super, heb em wel eerst even afgesteld (de actie was in het begin erg hoog) maar verder was ie zeker zijn geld waard, qua gewicht valt ie ook reuze mee. er komen nog andere pups in de 6 snaar maar dat komt ooit nog;).
thanks
nou het is alsof je 2 lichte sg's vast hebt maar dan in 1 gitaar. ik zal kijken of ik hem deze week kan wegen voor je. enig verschil met een gewone sg is dat je minder frets hebt. en een andere tailpiece. de les paul die er naast staat (gibson les paul classic antique) dat is toevallig ook een heel licht ding (classic 57 pups). die zou ik misschien ook in de onderste hals van de dubbel neck willen. geen idee wat voor elementen epiphone daar in heeft gedaan (alnico?) maar die bovenste klinken wel lekker. van de 12 snaar.
12 snaar is trouwens wel heel tof met een beetje overdrive en een slide.
je moet er trouwens niks op tegen hebben om de gitaar wat laag te hangen, want anders zit de bovenste hals in je neus.
de klank is ook akoestisch erg mooi, als je op of de bovenste hals of onderste hals speelt klinkt het hout door de overige snaren heel mooi door (niet storend)
met de switch kan je kiezen .. bovenste/allebij/onderste
kwaliteit Op elementen na is wel degelijk te vergelijken met een gibsin sg faded of les paul studio faded serie
Ziet er wel uit als die alnico pickups.
volgens de epi site zitten er 2 alnico classics. maar ik zie duidelijk 4 pickups
edit:
gewicht les paul : iets meer dan 4 kilo
double neck: 6 kilo
moet wel zeggen dat de weegschaal erg oud is. kan zijn dat ie daarom ernaast zit.. ik had hem op nul afgesteld met de standaard erop.. en toen gewogen
daarna weer gewoon op de nul gezet en met mezelf erop en dan met gitaar erbij en gewogen (kwam op hetzelfde uit)
kijk of ik misschien nog een andere weegschaal kan proberen deze week;) (just for sure) maar denk dat hij inderdaad heel licht is vergeleken met de van jou (hij was dan wel weer zwaarder dan de anderen "dezelfde" op voorraad) zelf nog geprobeert toen. deze was simpelweg het fijnste