haha, die komt uit het 2de hands tips topic!
Printable View
haha, die komt uit het 2de hands tips topic!
Hallo,
Sorry als ik over een 2e twijfelachtige advertentie begin.
Ik heb de kans om een Gibson Les Pauls Custom Alpine White te kopen
Het ziet er uit zoals deze
Hij verkoopt ze voor 900€ en er zouden tussen mij 2 andere eigenaars zitten, inclusief hijzelf.
Nu, ik heb niet genoeg verstand van Gibson om te oordelen of deze wel een echte custom is of niet (of het zijn geld waard is dus).
Ze ziet er net uit als die dat op Ebay staat (zie hierboven). Zelfde gebruik van serial (8 digits), zelfde nek etc. Maar ik vind de prijs wat laag voor een gibson custom ...
Daarmee hoop ik een beetje gebruik te kunnen maken van jullie raad aangezien er hier toch een paar mensen op het forum zitten die naar mijn mening hier veel beter in zijn.
Alvast bedankt !
Groeten
Oke, zal ik doen.
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Gibson zelf met als antwoord :
Please be very cautious. We have seen many fake guitar in the last years that had serial numbers starting with 02005…There is a big fake guitar builder out there using these numbers. (in dit geval begint het ook met 02005)
Ik zal de verkoper zelf eens contact laten opnemen met Gibson :)
gitaar ziet er wel ontzettend geil uit :dontgeti:
En volgens onze eigen mening weten wij natuurlijk alles beter..... :)
Maar serieus, zoals je zelf al aangeeft is 900 euro voor een LP Custom wel weinig. Zelfs voor een Alpine White, een kleur die ik zelf nou niet tot mijn favoriet reken (maar dat geheel terzijde). Wel weer heel veel geld voor een Chinese ("Gibsun")-clone.
En zoals FrankPaul ook schrijft: foto's, heel veel en vooral details van de trussrodcover, het logo etc.
Zullen wij eens zien.... ;)
Gr. C.
Edit: zag na het posten pas jouw post over je mail naar Gibson. Ik ben benieuwd naar de reaktie van de verkoper.
Ik heb hem gezegd dat Gibson beweert dat er veel customs zijn die met dat serienummer beginnen, vals zijn. Gibson vroeg om een paar foto's op te sturen dus heb ik hem gezegd dat ik dat voor hem wou doen zodat hij niet bekend moest zijn.
Zijn antwoord was :
O.K. bedankt voor de moeite, nu weet ik toch al iets meer hé.
Dus volgens mij wist hij het al ^^
Achja weer iets bijgeleerd, koop nooit een gibson customs die met serienummer 02005 beginnen en spotgoedkoop zijn :D
Toch bedankt voor de raad, greetz !