Dan zal je snel in de problemen komen, beginnersbassen zijn gemaakt om te beginnen, en goedkoop te zijn, niet om Marcus Miller-sounds te maken.
Andere Squiers zijn goedkoper, maar ook minder.
Printable View
Dan zal je snel in de problemen komen, beginnersbassen zijn gemaakt om te beginnen, en goedkoop te zijn, niet om Marcus Miller-sounds te maken.
Andere Squiers zijn goedkoper, maar ook minder.
Die MM zal wel te duur zijn, maar zo'n squier VM Jazz heb je al voor 350€
Dat bedoelde ik ook.
ja dat snapte ik opzich wel :P maar die squier was toch 240 bij musicstore, mischien ''wat'' duurder bij de plaatselijke winkel....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...BAS0001107-007
of heb k hier een wat mindere versie te pakken wat ook exemplarisch natuurlijk weer uitmaakt.....
da's een "gewone" standard. Dat hout durft wel eens erg lelijk te zien (zoals je ziet op de foto), de elementen zijn ook minder. Als het budget het toelaat, zou ik gaan voor de VM
die natural VM ziet er ook toppie uit, is 280 eu. dan moet er nog een versterker bij, ik had een transistor top gezien van 200 watt en daar zat een rockson cabb bij( niet zo super) top is is van lab uit 1980. kan ik hier ook gewoon gitaar over spelen want op internet youtube--> lab L4 zie je het wel iemand doen.... licht het dan weer meer aan je cab??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Voor een basamp maakt het echt niet uit wat die voor signaal binnenkrijgt, of dat nu een bas, een gitaar, een viool of een microfoon is. Je geluid zal (van gitaar) wel een beetje dof klinken, met veel laag, maar als je wat speelt met de equaliser, krijg je er wel een goede sound uit (er zijn redelijk wat gitaristen die over een Fender Bassman 125 of 135 spelen)
hallo luitjes :), ben nieuw hier maar geloof dat dit wel het juiste topic is voor mijn vraag ^^
tijd geleden wou ik is een keer gitaar gaan leren spelen, na lang zoeken en alles beluisteren enzo.. voelde ik toch veel meer voor om bass te gaan spelen moeilijk om hier zo te beschrijven :P maar alles aan een bas trekt mij gewoon veel meer dan een gitaar (no offense aan de gitaristen hier ^^)
na nu al tijdje met accoustische gitaar van mijn vriendin bassnummers te zitten spelen (misschien een doods zonde :P) wil ik toch echt mijn eigen bas hebben.
na eerst beetje door feedback speuren kwam ik op het volgende uit
de Yamaha RBX 374 (de 5snaar is nog niets voor mij ^^)
Squier vintage modified jazz (prijs range was het toen en of ik wel passief of actieve moes nemen)
en als versterkertje een roland cube 30
alleen dwaalt mijn oog ook steeds af naar de warwick rockbasses, helaas hebbik deze nooit echt grondig kunnen beluisteren naast covers die je op youtube kan vinden, dus weet ik niet of ik er wel het soort geluid heeft wat ik zoek gezien ik wel zoek naar iets divers, omdat ik van muziek houd zoals Jrock, rock, punk, alt, funk eigenlijk alles wat gewoon lekker klinkt :P met voorop dingen als jrock en les claypool.
ik weet dat warwick rockbasses stuk duurder zijn dan wat ik vooraf noemde, maar ik weet echt dat ik hiermee door wil gaan, en ook iets heb waar ik lekker lang op kan teren :)
ik heb nog wel even de tijd voor ik echt over kan gaan op een koop gezien ik nog steeds probeer te genezen van een zware kneuzing aan mijn rechterpols(vriendin viel erop-_-) en ik nogal slecht ben in rustig stilzitten.
maar alle hulp omtrent mijn eerste basje zou ik heel fijn vinden ^^
(damn.. dis een lange post geworden :$ sorry daarvoor :P)
Ik heb een Yamaha RBX370 gehad en dat is een heel fijn beginnersbasje!
De Squier vintage modified jazz is ook heel erg fijn. ik heb de fretless uit die serie, topbasje :)
Ik zou daarvoor gaan, erg fijne bassen.