shit, toch nog een cap vergete :D
maakt het bij de filmcondensatoren iets uit welk type ik juist neem? want er zijn er 8
Printable View
shit, toch nog een cap vergete :D
maakt het bij de filmcondensatoren iets uit welk type ik juist neem? want er zijn er 8
Even een opmerking over die 20K voor de toneregeling.
De toonregeling zoals in het schema is geerfd van de Tubescreamer. Een TS gebruikt geen lin toonpot maar eentje met een z.g.n. "w" taper. Voor hen die besluiten hun onderdelen te bestellen bin Newtone of Banzai is het aan te raden dan ook die te nemen. Het regelt net (nog) een stapje lekkerder.
bij musikding is dat zelfs de enige potmeter die je kan bestelle voor de toonregeling. MET zo'n w taper
maakt t iets uit of ik MKS2, MKT,FKP,MKS4, Xicon pf of polypropyleen wire capacitors neem?
Gewoon mikken op MKT en keramisch voor kleinere waarden. (kijk ook eens naar het formaat zodat je niet ineens met een fysiek enorme condensator zit omdat je per ongeluk een 1000 volt exemplaar bestelde ;)
die verschillen zijn er dus gewoon door de waarden? omdat je dan van bepaalde soort anders enorme condensators krijgt, en van een ander materiaal dat diezelfde waarden dan een kleinere condensator oplevere?
En verschillen in voltage als je een elko hebt damn is er bijv 16u bij 25 volt dus als dat nou 16u bij 10000 volt is.
correct me if I'm wrong!
hugo
Je vraag kan ik niet helemaal volgen maar....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Zowel het voltage als de capaciteit zijn bepalend voor de afmeting. Hogere capaciteit = meer plaatoppervlakte, hoger voltage = meer isolatiemateriaal.
Daarnaast speelt het gebruikte materiaal ook mee in de afmetingen. Van materiaal met betere isolerende eigenschappen heb je minder nodig. Dat is logisch en een opgedampte metaallaag is dunner dan een stuk folie, ook logisch.
Dat er verschillende soorten filmcondensatoren zijn heeft o.a. te maken met de toepassing/eigenschappen, productiekosten, afmetingen etc. Die gele MKT's zijn zoals Dirk al zei prima qua prijs en prestatie verhouding en kom je in menig gitaarversterker waaronder bijvoorbeeld ENGL ook tegen.
Zelf heb ik er gewoon ingegooid wat ik voor handen had, ziet er kleurrijk uit en doet het ook prima toch?
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/LOGO.jpg
dit wordt m ongeveer, met het buisje langs buiten, mxr knoppen erop. in een doosje van 119mm op 93 op 35.
ben nog aan het denken op bij input 'penetrate' en bij output 'ejaculate' te zetten :D maar dat gaat er mss een beetje over :D
enig ander alternatief voor input en output is altijd welkom
Valoosj moet z'n inbox effe lege!