-
Love me tender - Elvis Presley, ik had mijn vrouw verteld dat ik zo een dure gitaar wou kopen om romantische liedjes voor haar te spelen :D
Knocking on heavens door - Bob Dylan, simpel maar geniaal nummer natuurlijk.
Hey Joe - Jimi Hendrix, Hendrix was natuurlijk de grote inspiratie om met gitaarspelen te beginnen, en heeft ook in grote mate mijn gear keuze bepaald; classic player 60's strat, JTM45 (niet de 100). Geen omgedraaide gitaar en geen 100Watt full stack maar ik wil ook geen imitator zijn ofzo maar meer geinspireerd door... :strat:
-
Ik geloof dat de eerste liedjes die ik ooit in een band gespeeld heb zijn:
Keep on rockin' in the free world (Neil Young), Paranoid (Black Sabbath) en Fight for your right (Beastie Boys).
Het allereerste liedje thuis is iets uit het 'Liedboek voor de kerken', (het enige boek met bladmuziek dat mijn ouders thuis hadden). En dan met elke noot omhoog één vakje op de hals omhoog en een nootje omlaag één vakje op de hals omlaag. Daar klopte natuurlijk niets van, maar ik vond dat het al goed klonk.
-
Labi siffre
It must be love,
was mijn eerste nummer,
tweede fret hoge E snaar en daarna een D,(ofzoiets) :cheerup:
klonk super,
appeltje eitje.
Ook een geweldige tekst voor een pubermeisje.. :cheerup:
-
blitzkrieg bop van de ramones
-
Aurora Lee ofzoiets. Sinds toen heb ik m niet meer gehoord. Ik zal m eens opzoeken. Dat zal heel wat emoties oproepen denk ik.
-
-
Accoustisch
Foo Fighters - Everlong
Oasis - Wonderwall
Pinkfloyd - Wish you were here
Limp Bizkit - Behind blue eyes (ik weet dat het een cover versie is:P)
Deftones - Be quiet and Drive
Deftones - Change
Rammstein - Los
Electrisch
The Offspring - Self esteem
System of a Down - Toxicity
Deftones - Change
Arctic Monkeys - When the sun goes down
En heel Reise Reise album van Rammstein
Dat waren de eerste tracks die ik echt helemaal kon spelen
-
Bad Moon Rising van Creedence
-
Ik begon eerst met een heleboel losse stukjes uit liedjes. Adam's song van Blink 182 en wat Papa Roach en System of a Down riffjes.
Mijn eerste complete nummer dat ik heb geleerd was Here to Stay van Korn. Had mijn gitaar in drop A, en wist alles om te zetten.
Het eerste nummer dat ik ooit met een band heb gespeeld was Blind van Korn, ook in drop A gestemd.
Op basgitaar was mijn eerste nummer Enter Sandman, en dat was ook meteen met een band. Zelfde voor drums, Enter Sandman, zelfde band. De drummer was zo slecht. Ik had hem van zijn eigen kit afgeschopt, ging zelf voor het eerst achter een drumset zitten en drumde zo Enter Sandman mee. Werd ik meteen de nieuwe drummer van de band, al was het maar tijdelijk. Wel leuk als ik nu terugdenk.
-
Mijn eerste rif was Smoke on the water. En mijn eerste hele liedje Hey Joe dat vind ik zo'n mooi nummer en ook heel leuk om te spelen :) .