Verkocht op Marktplaats.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Enige niet-gebruikte GFS die ik nog heb liggen is een Crunchy PAF neck gold-cover.
Printable View
Verkocht op Marktplaats.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Enige niet-gebruikte GFS die ik nog heb liggen is een Crunchy PAF neck gold-cover.
Iemand ervaring met de xaviere xv 870 van daar???
lijkt me een leuk gitaartje
Heeft er iemand hier ervaring met het inbouwen van hun lil killers in een Strat?
Ik tot nu toe slechte ervaring.
Cees
Bedoel je dat je m niet goed kan inbouwen of dat ie slecht klinkt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
Ik heb een lil killer 10k geprobeerd in bridge pos, inbouwen zonder probleem, past goed, single/humbucker switch extra.
Geluid is redelijk tot goed, en ja het klinkt echt als humbucker. Niet te fel, dus geluid is vrij helder maar zeker niet vgl een single coil Fender.
Ik heb m er weer uitgejopt omdat ik juist die heldere bite van de Fender singlecoil miste. De lil killer op zich is prima en ik denk te vergelijken met een SD. Is dus bij mij meer kwestie van smaak dan dat ie niet goed zou zijn...
Ik heb misschien 2 Dream 90 pickups te koop. Heb zelf de verkeerde besteld op de website van guitarfetish.. Argh :mad:
Nee, inbouwen ging perfect. Hier en daar een beetje in de slagplaat vijlen tot het mooi pastte. Maar toen ik het allemaal weer in mekaar had zitten kwam er geen geluid meer uit. Na een week kwam ik er achter dat de volumepot kapot was en heb de hot aan de andere kabel gesoldeerd, dus buiten de pot om.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eroosch
Mooi geluid komt er trouwens uit alleen kan ik hem nu niet zachter zetten tot ik een nieuwe volumepot heb. Ik dacht namelijk eerst dat ik de verkeerde draden van de lilkillers had aangesloten.
Ohh, ik heb er een set inzitten van 15K (brug), 10K (midden) en 6K (hals).
Cees
Nu de euro weer aan het stijgen is mede dankzij de 0% rente verklaring in amerika, wilde ik mijn veel hele goedkope indonesische strat kopie trakteren op een nieuwe slagplaat met mooie elementen.
Omdat ik geen ervaring heb met het solderen van een slagplaat en alleen maar slechte ervaringen met het solderen van kleine projectjes, weet ik niet of ik beter een pre-wired pickguard kan kopen, of dat ik toch maar alles beter zelf kan solderen.
Er zijn nu van die mooie vintage pickups te koop. Zouden die van goede kwaliteit kunnen zijn ondanks de lage prijs, of moet ik weg blijven van de Clearance Section?
Die pickups die je aanwijst zijn hele gewone pickups die ze in de cheapo stratjes zetten. Je kan dan beter voor de alnico's gaan. Of de lil-killers calibrated set.
Cees
Ik denk dat je er tov de pickups in je Indonesische Strat niet veel mee opschiet, omdat dit dezelfde soort generieke Aziatische pickups zullen zijn. Maar de 'gewone' GFS pickups kosten ook geen dr*l en zijn zeker een hele verbetering. En anders zou je op marktplaats eens kunnen speuren naar bv een setje pickups uit een Mexicaanse of Japanse Fender. Dat kost je ook de kop niet en is ook een stap in de goede richting.
voor een beetje vintage-achtig geluid, waarmee ik toch wel kan raggen en kan funken, zijn de lil-killers beter of zijn de 1960's repro premium alnico beter?
En is er nog iets waar ik op moet letten als ik de potmeters enzo soldeer?
Ik kan dit schema wel gebruiken denk ik.