Steve Rothary ( marillion) op de ceedee The thieving magpie. Lijkt erg op Gilmour's geluid.
Printable View
Steve Rothary ( marillion) op de ceedee The thieving magpie. Lijkt erg op Gilmour's geluid.
De Tele (solo) van David Gilmour in het nummer Fat old sun van de DVD Remember that night (Live at the Royal Albert Hall).
Greetz Jan en zoon.
Dit vind ik momenteel zowat het vetste gitaargeluid, misschien niet het meest huge maar gewoon superstrak.
The devil wears prada
http://www.youtube.com/watch?v=0AvjB1bSufM (best in HQ beluisteren)
Valt hierbij heel hard op hoe zeer de basgitaar het gitaargeluid opvult. Volgens mij zijn de gitaren met heel weinig gain opgenomen.
Op internet laatst opgezocht welke gear ze gebruiken (in de studio kan het best wel wat anders zijn), als ik het me goed herinner speelt een gitarist op een JCM800 en de andere op een 5150 (of 6506 of hoe die dingen ook heten), en beide gebruiken ze een rectifier. Alles over recto cabinets.
Ben net terug van De Boerderij in Zoetermeer. Ik heb daar de oude mannen van Y&T gezien. Die Dave Meniketti had wel een erg vette sound. Wat kan die nog spelen!!! Naar eigen zeggen speelde hij voor het eerst over Diesels. Denk dat er later nog wel wat op Youtube komt....
ik zit nu ff de dvd van guns n roses live in tokyo te luisteren.
jezus wat een geluid die solo's van estranged :crazyhappy: