-
Hebben ook eens opgetreden in Hilversum op koninginnedagfestival. Speelden als eerste. Soundcheck O.K. Toen een uur later spelen, de drummer tikt af 1 2 3 BBAAAMMMMM!!!!!!!!!!!!!
Grote rookwolk uit de PA versterker en toen werd het stil. Tenminste voor het publiek, de backline en monitors deden het nog en wij hadden niks in de gaten. Later nog compliment gekregen: proffessionneel van jullie, gewoon doorspelen als techniek het laat afweten !! :wink:
Pas bij 2de nummer alles weer normaal.
-
Posten verloopt soepel hier.....
Eerst niks, dan 2 keer :???:
-
Ik hielp mee bij een op bouwen van een optreden. Dus ik sluit alles aan, maar voor de versterker van de gitarist kon ik geen stop contact voor vinden. Dus een verleng snoer naar de dichtsbij zijnde stopcontact.
Maar waar het optreden was hebben ze zo installatie dat de stroom weg valt als het bandje te hard speelt. Dus de gitarist zet zijn solo in en het hele podium word donker. En de gitarist blijf stug door gaan :lol: . Maar gelukkig konden ze stroom weer precies op tijd weer aankrijgen. Het publiek vond de effecten wel leuk :roll:
-
Ook handig
Ik had laatst een optreden in de aula bij ons op school, mannetje of 500. Hele tijd al superslecht zaal- en podiumgeluid (ff voor het idee: ik kon mijn eigen solo niet horen, dus alles op de gok :-? ), maarjah, gewoon doorspelen. Toen, laatste nummer. Wij met z'n allen inzetten. Klonk niet fantastisch, maar ook niet slecht. Stopt de drummer (die zat vlak naast een PA speaker) en wij kijken elkaar aan. Nog maar een keer. Kijk ik voor de zekerheid of ik wel even goed spel. Zit ik daar het nummer in de originele toonsoort de spelen ipv de afgesproken gemoduleerde versie. Een van de gevolgen van verstrooidheid+slecht geluid. Leuk commentaar achteraf: "Wat? Nee niks van gemerkt." Wij die video terugkijken. Als je dat in de zaal niet hoorde ben je echt zo amuzikaal als maar kan.
-
afgelopen weekend voor het eerst opgetreden met de band van mijn vader. We zouden 's middags nog ff repeteren en dan 's avonds voor het echie gaan. Nou het had 's middags haast niet slechter kunnen gaan :( Dus 's avonds met de zenuwen in de keel het podium op, de drummer tikt af, ik sla mijn eerste noot aan en mijn gitaar begint toch rond te zingen! Snel hand op de snaren en het volume maar wat zachter gezet :x
Daarna ging het eigenlijk erg goed (ik hoefde ook maar 1 nummer te spelen gelukkig).
Ok dus niet echt een verhaal over een lulletje op het podium maar meer een verhaaltje over de eerste keer spelen op het podium :wink:
-
ik speel 20 jaar, op goede vrijdag spelen we een eigen nummer die we al sinds 1997 spelen "love is a secret place". Omdat het couplet een redelijk stil stuk is varieer ik met mijn volume pedaal en een delay. Het nummer kan helemaal op de automatische piloot. Het laatste refrein is lekker ruig.
Ik wil invallen met het ruige stuk. Vol E mineur 7 akkoord.
:oops: volume pedaal stond nog dicht
-
Ik heb wel eens à la Pete Townsend met mijn oude SG lopen gooien op het podium. De laatste keer heb ik dat wel afgeleerd toen er twee tuners waren gebroken plus dat je je echt lullig voelt dat je je zo hebt laten gaan.
Ik wat winkels af en ik geloofde het bijna zelf niet, maar bij De Plug frommelt de verkoper wat in een kastje achter hem en haalt er zo een origineel doosje oude Schallers tevoorschijn, precies de tuners van mijn gitaar! Gelijk alle tuners vervangen en de vier oude bewaar ik als reserve.
Een hele tijd later wilde ik wel weer eens wat sjeu op het podium dus had ik besloten om een übercheape gitaar te kopen (een Rok Axe) en deze te gebruiken om een beetje mee te rossen en te gooien (mijn SG heeft namelijk al wel wat littekens van de keren dat ie in het drumstel eindigde, bekkens kunnen echt scherp zijn!). We moesten die avond spelen in de Waterfront in Rotterdam maar omdat het podium zo laag was werd er besloten om dranghekken voor het podium te zetten. Verschrikkelijk vond ik dat, voelde me net een apie achter een hek tijdens de soundcheck. Zat mezelf dus al wat op te fokken. Tijdens het optreden pak ik op een gegeven moment de gitaar en zet het nummer in met het idee om op het eind wat te gaan klooien (gitaar klonk trouwens ÜBERCUDT!). Bij het einde aangekomen gooi ik het ding op de grond en gelijk houdt ie er mee op. Toen kwam alles eruit en heb ik de hele gitaar aan gort gemept uit pure frustratie. En het luchtte absoluut niet op, sterker nog, het ging eigenlijk helemaal nergens over. Kan je ook wel zeggen dat Rok Axe absolute crap is, sloeg gitaar in no time helemaal naar de filistijnen, was niks meer van over.
Sindsdien geleerd om negatieve impulsen tijdens optredens professioneel proberen op te vangen. Niemand zit op gefrustreerde muzikanten met een enorme baklap te wachten. En het werkt, alhoewel het voor mij een flinke uitdaging is, ben van nature nogal een driftkikkertje.
-
hahaha :D
Was ook ooit eens van plan zo'n goedkoop gitaartje te kopen, maarre...baseren op de muziek ziet er me een beter idee uit
(ennieweej, 2 optredens nog gehad, bij één nummer stond plots de mic uit, heb errug hard moeten roepen - het kabeltje bij de PA zat los. 2de optreden was in zo'n klein chiro-lokaaltje, errug slecht geluid, had al na een paar nummers geen zin meer om te spelen, heb maar wat op men snaren staan roffelen, en men gitaar effe aan publiek uitgeleend hehe)
-
De gitarist van mijn oude band is een keer bij een bandwedstrijd in de Gigant in Apeldoorn bovenop zn V-Amp gaan staan. Ja, toen was ie stuk :razz:
-
Lulliger vond ik die Samick basgitaar die ik kreeg om kapot te meppen en na 20 keer hengsten dat ding maar wegsmeet omdat ik hooguit de lak wist te beschadigen. Van zo'n goedkoop kreng had je mogen verwachten dat ie zo kapot was maar nog geen schrammetje (ja oke, wat hapjes uit de lak)