Een v30 zo in die combo lijkt me zo geen goed idee, beter een aparte closed back cabinet. Wat is je beschikbare budget ervoor?
Printable View
De 1960TV (TV = Tall Vintage) is wat hoger gebouwd dan een gewone 1960 kast en als zodanig meer bedoeld als stand alone en niet zozeer als bovenste deel van een full stack.
Daardoor ook wat meer inhoud en iets ander geluid, wat meer laag maar ook soms wat minder strak in het laag.
De 1960TV is overigens geen reproductie of reissue want er is nooit een oude versie van geweest dus alleen qua uiterlijk ziet het er vintage uit met z'n pinstripe speakerdoek, zeker een blikvanger qua uiterlijk.
Beide cabs hebben G12M25 speakers.
Aangezien ik nog niet lang geleden een forse duit heb gespaard voor de Mark IV, wil ik er niet teveel voor betalen. Vooral omdat het meer 'hebbe, hebbe' is dan echt nodig :satisfie:. Ik gebruik hem voorlopig enkel op mijn appartement, dus loeihard blazen zit er eerste maanden niet in...
En dus ik zou best 1x12 kopen om dat tegelijk met de combo te laten knallen?
Wat voor speaker zit er in je combo nu? Misschien kun je de speaker uit je combo vervangen door een betere en dan de oude speaker die uit je combo komt bouw je een 1x12 closed cabinetje voor. 2 vliegen in 1 klap en misschien een geweldige verbetering in sound?
Vrijdag bij Nederland muziek langsgeweest en ik kan daar verschillende cabinets uitproberen. Ze hebben niet zoveel:
Rivera K412B
Egnater Tourmaster 412A
een Orange 412 met V30 speakers
Ze hebben nog wel meer, maar geen cabs die mij aanspreken. Ik zou graag de Engl 212VH en de Mesa Boogie Recto 212 willen uitproberen. Misschien toch maar eens ergens anders heen :P.
Ik heb vrijdag ook de Engl E530 weer eens aangesloten want ik heb een nieuwe eindtrap (Engl 930/60) en hij klinkt wel erg goed. Misschien hou ik die dus, om mijn scheursound te maken (en dan clean en solo via de Trio).
Ook voor het setje zit ik nu dus te denken aan een Engl 212VH. Ziet er in ieder geval strak uit.
Hij klonk altijd al goed, maar ik kon er gewoon niet die typische Engl-scheur die ik bij jou en op internet wel hoorde (dat rauwe), uithalen. Nu met de 930/60 met z'n 6L6 buizen klinkt het precies zo rauw en dat vind ik wel erg tof. In combinatie met mijn Trio kan ik toch hele warme sounds halen dus misschien is het wel mijn ding.
Misschien dat een orange cab lekker klinkt, maar ik vind ze zo ontzettend lelijk! Die van Engl spreken me qua looks echt veel meer aan, dus het moet wel héél veel beter zijn.
Bovendien vind ik een matched set (E530, 930/60 en 212VH) ook wel erg aantrekkelijk. Ziet er superstrak uit.
Daar heb je een punt ;), matched is extra lekker, alhoewel orange GEIL ist naar mijn bescheiden mening...
Ik denk dat jouw set nu beter klinkt dan de Fireball alleen, de preamp bij jou heeft bepaalde punten waar de Fireball wat mods kan gebruiken (het scherpe dat de Fireball soms wat heeft ga jij minder hebben, en je hebt die bas boost voor eens te overdrijven, en aparte regelbare clean en zo...)
Nu zit er een C90 in.
Het vreemde is dat sommige mensen zeggen: vervang de speaker anderen zeggen: speaker vervangen in open-back heeft geen zin, koop externe cab...
Zelfbouw ben ik niet zo voor te vinden. Moet ik weer op zoek naar materiaal etc...en daarvoor ken ik te weinig van de techniek!