2x4, absoluut. 8HE is veel te zwaar.
Zie SIG ;-))
Printable View
2x 4HE....geen discussie mogelijk.
Afhankelijk van je uiteindelijke setup zou je nog andere (3+5) kunnen overwegen..
(Bv: PC+preamp+power amp in 1 rack, FX in ander rack, dan kun je dat FX rack ook i.c.m. een combo gebruiken)
HRI ligt eruit hier, maar ga proberen die minimix te scoren.....
In jou geval absoluut 2 x 4HE.
Ik heb nu een 4HE rack dus nog een 4HE rack aanschaffen is makkelijker dan naar 5+3 oid te gaan. Dit rack verkopen en een 8HE aanschaffen zou mogelijk nog iets goedkoper zijn.
Ik heb nog niet echt dingen die in het tweede rack moeten komen, maar die komen er vast wel. Vooralsnog denk ik dat ik de mixer (1HE) achter in het huidige rack schroef. Daar is nog wel wat plek voor. Niet écht ideaal, maar wel goedkoper. Als ik een powercon aanschaf zal er een tweede rack bij moeten. De twee overige slots zouden voor pedaaltjes gebruikt kunnen worden. Een racktuner zie ik mezelf niet aanschaffen. Misschien een gate/compressor (zoiets?) maar die kunnen ook in pedaalvorm.
HRI ligt er hier ook uit btw.
Hey LM
Is die Rane al binnen? Zo ja, waarom nog geen foootoooooo's :D
Denk je nou echt dat ik geen melding zou maken van het aankomen van de Rane? :P Hij is er nog niet, pas zaterdag verstuurd. Ik denk dat 'ie volgende week ergens binnen zal komen. Dan horen jullie het uiteraard meteen en zal ik ook een paar foto's van mijn geupdate rack plaatsen.
Heeft iemand (nogmaals) ervaring met de G Lab MIDI Looper? Da's een beduidend kleiner bedrag dan de Axess GRX4 en Voodoo GCX. Hij loopt voor mij genoeg, eventueel haal ik er twee (een pregain en een postgain). Is 'ie transparant genoeg? Volgens de fabrikant wel en de fabrikant maakt ook o.a. een wah true bypass pad. Dan moeten ze daar wel bewust mee bezig zijn. Het klinkt iig wel mooi.
@Hole: PC, Preamp en Poweramp in 1 rack past, maar dan zou ik van de preamp naar het andere rack moeten voor effecten en voor de gmajor, en dan naar de mixer (zowel vanuit de gmajor als vanuit de effecten). Als ik pregain effecten zou willen gebruiken zou ik eerst daarheen (1e rack) en dan naar de preamp (2e rack) en dan hetzelfde.
Vanuit de mixer moet ik dan weer naar het onderste rack voor de poweramp. Mij leek het 't zinvolst om preamp, gmajor en effecten in het bovenste rack te stoppen en PC, mixer en poweramp in het onderste rack.
Wat betreft die G-Lab.
Voor het geld zou ik het wel weten....There you can't fall yourself a bult on!
Geen idee offie transparant is (ik zou niet zo afgaan op de fabrikant overigens.. ;) ).. Maar dat is een GCX ook niet volgens mij. (in de zin van transparant = geen tonesuck)
Overigens is dat routing probleem met een doe-het-zelf interface makkelijk op te lossen hoor..kwestie van racks stapelen en even wat patch-kabels prikken aan de achterkant
Als ik nou zo'n G-Lab MIDI switcher zou aanschaffen en er eentje pregain wil zetten (compressor en phaser), dan moet ik mijn gitaar daar inpluggen right? Lijkt me enorm onhandig. Een buffer of wireless systeem aanschaffen zie ik niet zitten. Iemand een handige oplossing? Mijn signaal loopt van pedalboard (wah/volume) naar m'n rack.
Update: De mixer is er nog steeds niet :S. Sinds vrijdag staat 'ie bij de Nederlandse Douane. Weet iemand hoe lang dat normaal duurt? Ik vind dat ze dat binnen een week écht wel kunnen afhandelen :P.