ik heb 'm omgewisseld met de andere volumepot, en nu doet de hele pickup het niet meer :nervous:
ik ben bang dat ie kapot is (de potmeter). ik heb alle draadjes al opnieuw vastgemaakt, maar dat hielp niks...
Printable View
ik heb 'm omgewisseld met de andere volumepot, en nu doet de hele pickup het niet meer :nervous:
ik ben bang dat ie kapot is (de potmeter). ik heb alle draadjes al opnieuw vastgemaakt, maar dat hielp niks...
Mnn, lastig... wat ga je nu doen?
Meet die potmeter 'ns door dan. Universeelmeter aan de buitenste pootjes om de totale weerstand te meten; aan de middelste en één van de buitenste, en dan draaien om het verloop te bekijken.
ik heb nog wat zitten klooien met die potmeter. geen idee wat, maar hij doet :)
zo, dat is geregeld. volgende probleem:
ik wilde de truss rod afstellen. nou draai ik aan dat dingetje in de kop met een inbussleutel, blijkt ie los te zitten...
in ieder geval, zo goed als los. ik kan 'm gewoon draaien (weerstandloos) zonder dat er iets gebeurt.
dat ding zal dan wel niet goed zijn... en nou??? :nervous:
Als je 'm aandraait moet je toch op een punt komen dat je weerstand gaat voelen. Als je kunt blijven draaien, is er iets niet in orde.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
ik heb 'm net heel wat rondjes naar rechts gedraaid (met de klok mee, van bovenaf gezien) maar hij zit nog steeds los...
ik kan dat metalen dingetje ook gewoon bewegen...
niet echt prettig, want de hals is nog steeds zo krom als een garnaal op woensdag, en dat speelt nou niet echt fijn... :(
dit betekend toch niet dat ik een nieuwe neck moet hè??? :nervous:
Kun je die moer er wel vanaf draaien? Klinkt alsof-ie helemaal geen schroefdraad grijpt.
Trussrod vervangen is doorgaans een nogal ingrijpende operatie. Kun je bijna net zo goed zelf 'n hals maken. Maar da's best te doen hoor; leuk en heel leerzaam.
hij zit echt los, hij wil er niet in of uit... waarschijnlijk inderdaad iets niet goed met het schroefdraad binnenin...
***edit om de mod's werk te besparen*** :angry: :angry: :angry:
dat wordt dus een nieuwe neck lopen, ik denk dat zelfmaken er niet in zit... wordt de gitaar vast niet bespeelbaarder van ;)
Maar je hebt em toch van dat roze ding afgehaald?
Was er wat misgegaan bij het overzetten?
nee, blijkbaar zat die al los...
het is niet zo dat ik 'm los moest halen om 'm van de andere gitaar te krijgen...
ik kan me iig niet voorstellen dat daar iets mis is gegaan