ghehe:D ja hij blijft mooi idd:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Printable View
ghehe:D ja hij blijft mooi idd:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
http://www.youtube.com/watch?v=zufGw8N43F4
-Time Tonight-
http://www.youtube.com/watch?v=U-TJi4ZsL8I
-Falling-
I rest my case :).
zijn 2e echte optreden na zn verslavings peroide met de RHCP
http://youtube.com/watch?v=765DLNuTSCU&feature=related
super vet nummer btw:)
Hij had wel even mogen stemmen!
Ik ben niet onder de indruk. Solo zeer matige platen, in de band steeds dezelfde semi funk spelen.... :stop:
Lekker onderbouwd pik :cheerup: Jij snapt er echt niets van.
Leg mij nou eens uit wat hier nou zo briljant aan is:
My Smile Is a Rifle
by John Frusciante
Album : "Niandra Lades and Usually just a T-shirt" View Lyrics Print Tab
Tablature by Jean Buchet
Tuning : E A D G B E
4/4
INTRO :
|-----------------------------------|
|----------------------------8p5----|
|-7-9-7-9-7------5-7-5-7-5-7--------|
|-------------9---------------------|
|-8---8---8-0----5---5---5---0------|
|------------------|
|------------------|
|-7-9-7-9-7--------|
|-------------5h6--|
|-------------7----|
|-8---8---8-0------|
|------------------------------------------------|
|---10p8----10p8----10p8----10p8----10p8---------|
|----0-------0-------0-------0-------0------9----|
|-------------------------------------------9----|
|10------10------10------10------10------10-7----|
|-------------------------------------------0----|
|----------------------------8p5----|
|-7-9-7-9-7------5-7-5-7-5-7--------|
|-------------9---------------------|
|-8---8---8-0----5---5---5---0------|
|--------------------------------------------------0----|
|--------------------3-----3-----3-----3-----3-----0----|
|-7-9-7-9-7------------4-----4-----4-----4-----4---1----|
|-------------5h6--5-----5-----5-----5-----5-----5-2----|
|-------------7------------------------------------2----|
|-8---8---8-0--------------------------------------0----|
VERSE :
|---0---0------------------------|
|---1---1---0-----1---1----------|
|---2---2-----0---2---2---0------|
|-----------------2---2-----0----|
|-0---0---------0---0------------|
|---------3-------------3--------|
Welke bijdrage heeftie geleverd aan het gitaar idioom dan?
Wie zegt dat ik dat briljant vind? Waarom moet ik uit 1 tab gaan verklaren wat er briljant aan is? Ga nou maar eens goed luisteren of zoeken, het is al meerdere malen uitgelegd wat mensen goed aan hem vinden. Ga je nu elk topic over personen ophalen om ze met je semi-knowledge neer te sabelen?
En dat moeten mensen even uitleggen aan de hand van een selectief uitgezochte tab? :seriousf:
Eigenlijk hoeft helemaal niemand zich te verantwoorden tegenover je, maar ik wil best een poging doen om je vraag te beantwoorden. Waarom ik vind dat ie erg veel heeft bijgedragen als gitarist is dat ie met een cleane tone een heel krachtig geluid heeft neergezet, of je er van houdt of niet. Daarnaast heeft ie in de vorm van 'Blood Sugar Sex Magik' een rockklassieker neergezet (hij niet alleen uiteraard) dat absoluut niet te vergelijken is met andere klassieke rockalbums. Als jij me er wel eentje kan noemen, be my guest. Daarnaast heeft ie in de vorm van 'Under the bridge' een evergreen geschreven met de Peppers op z'n 21e. Ach, niet slecht dacht ik zo en ja, een redelijke klassieker onder muzikanten. Ook is hij van de gitaristen van zijn generatie één van de meest invloedrijke. Hele generaties daarna die zijn begonnen met gitaarspelen na het luisteren naar Frusciante. Mike Einziger is daar bijvoorbeeld een heel mooi voorbeeld van. Prima als dat je niet aanstaat, maar het is nou eenmaal wel zo. Als je je ook een klein beetje had verdiept voor je kritiek gaf, dan had je ook kunnen weten dat de Peppers iets meer dan ' semi funk' hebben gebracht. Geeft niks en het is ook prima dat je er niet van houdt, maar het zegt heel veel over je zogenaamde expertise. Daarnaast heeft z'n solowerk al helemaal niets met 'semi funk' uit te staan. Een virtuoos is het niet, maar hij doet volkomen z'n eigen ding en is uit duizenden herkenbaar. Daar hoef je geen fan voor te zijn om dat te kunnen onderkennen.
Als je de kans een keer krijgt, kijk voor de gein eens het tablatureboek van 'By the way in'. Niet de tabjes van internet, want daar klopt 99% niet van. Ik denk dat je er nog heel wat van kunt leren en dat er zo hier en daar wat accoorden tussen staan die jij helemaal niet kent en die heel doordacht gebruikt zijn. En dat is zonder meer een kwaliteit. Mijns inziens is Frusciante gewoon een hele goeie slaggitarist met een enorme accoordenkennis, waardoor hij ook heel anders speelt dan andere rockgitaristen.
Ik zat gewoon te rekken en op jou te wachten:D