detail: ik zie geen schroefgaatjes van de cover achteraan...
Printable View
detail: ik zie geen schroefgaatjes van de cover achteraan...
Klopt, die komt er niet op. Vind het maar een nutteloos stuk plastic. Is altijd het eerste dat ik wegdonder.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Kun je dan niet gewoon wiren met katoen ommantelde draadjes?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Ik heb laatst namelijk een metertje gekocht om even wat bij te werken...
gaat erom dat ze daar niet naartoe hadden gemoeten, is namelijk de out en niet de ground...
volgens mij hoor...
Dus ik kan er wel gewoon fatsoenlijk mee solderen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
(Niet minder dan kabels die omhulst zijn met plastic?)
mwahh, het is irritant knippen, je moet het niet met zo'n gereedschapsdingetje proberen.
pak gewoon een huis tuin en keuken schaar, daar strip je ze veel makkelijker mee, anders gaan ze rafelen.
ik gebruik voor rubberen omhulzingen gewoon een kniptang, en voor katoenen omhulzingen gewoon een schaartje, niks bijzonders aan.
probeer het alleen niet mee te solderen wil je, verschroeiend katoen ruikt niet echt geweldig
Ok bedankt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
(Dat strippen is niet zo'n probleem, ik heb toch geen striptang, dus ik probeer meestal gewoon m'n zakmes :satisfie: )
achja, maar waarom de gedachte dat je daar niet normaal mee zou kunnen solderen? van binnen is het hetzelfde, alleen de manteling is anders zodat je ze uit elkaar kunt houden...
Die katoenen kabeltjes gewoon op maat afknippenmet een tang enniet strippen, je kan de mantel gewoon een stukje naar achteren schuifen. Solderen en de mantel zo ver mogelijk terugschuiven. Zo heb je geen onnodig bloot liggende draden.
Het probleem dat ik had met die witte draden was dat ik beter 1 zwarte en 1 witte had kunnen nemen. Er zit een gat tussen de controlcavity en die van de jack, daar moeten beiden doorheen en ik had ze verkeerd om aan de input gesoldeerd. Logisch dat het dan niet naar behoren werkt.
Ah, dat is idd niet zo makkelijk (en toch precies wat ik ga doen, maar ik wil toch alleen 1 humbucker en 1 volumeknop)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.