Tja, of je gaat gewoon naar de betere ijzerhandel waar ze ook imperial maten verkopen, en je koopt een paar schroefjes. Behoud je de waarde van je vintage pedalen;)
Printable View
Tja, of je gaat gewoon naar de betere ijzerhandel waar ze ook imperial maten verkopen, en je koopt een paar schroefjes. Behoud je de waarde van je vintage pedalen;)
Ach tegen de tijd dat die pedalen vintage zijn ben ik zelf ook vintage...
ik ga binnenkort een eigen pedalboard maken. het ontwerp ligt al helemaal klaar. ik heb alleen nog een probleem met de voeding.
Ik heb een RMC wah, korg tuner, en er komen nog 2 9V pedaaltjes bij. dit kan ik doorlinken op 1 adapter. maar daarnaast heb ik nog een blackstar distortion 12V distortion.
Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn voeding? ik wil het zo compact mogelijk dus liefst geen stekkerdoos op me board.
Zijn er voedingen met beide deze aansluitingen of zijn er plaatsen waar je een voeding op maat kun laten maken?
alvast bedankt
Uiteraard is het mogelijk een gecombineerde voedig op maat te maken maar dan is er iets meer info nodig:
1 hoe groot (fysiek) mag de voeding zijn.
2 hoeveel stroom moet hij kunnen leveren.
Tel hiervoor de afzonderlijke stromen van de gebruikers bij elkaar op.
Pas dan kun je bepalen waar de voeding aan moet voldoen.
gr
Frans
Hetvolgende moet op mijn pedalboard:
RMC-3 wahwah (9V - Max. 200mA)
Korg DT-10 (9V - weet niet hoeveel ampere)
Blackstar distortion (16V - 800mA)
Boss RV-3 (9v - weet niet hoeveel ampere)
Marshall RG-1 (9v - weet niet hoeveel ampere)
Op moment heb ik de blackstar met zijn eigen adapter liggen en de andere met een ibanez adapter met verloopstukje voor 7 pedaaltjes.
In de voedings FAQ staat een link naar een lijst waar je kunt zien hoeveel stroom bepaalde pedalen trekken.
Overigens, de RMC wah trekt dus bij lange na niet 200mA, maar het advies is om geen adapters te gebruiken die meer stroom kunnen leveren. De RV en de Regenerator zijn allebei digitale pedalen en die zullen dus wat meer stroom trekken (50-100mA). Met een aparte adapter voor de blackstar en een one spot met daisy chain of een envoudige 9V voeding zou je al een eind moeten kunnen komen.
Check sowieso de voedings FAQ!
ik wil het liefst een stroomaansluiting maken als in me versterker. 3pins aansluiting.
en dan daarop wil ik dus de 9v adapter en de 16v adapter aansluiten.
aangezien ik het zo compact mogelijk wil maken wil ik geen stopcontact erin maar de draden van beide adapters gelijk op die 3pins aansluiting solderen. is dit mogelijk?
Alles is mogelijk! Het enige wat je moet doen is de vereiste stroom berekenen, zie hiervoor de tip van "Mitch" Dus niet de stromen van de adapters optellen maar de werkelijke stroom die de afzonderlijke units nodig hebben optellen. Als alle stromen en spanningen bekend zijn kun je een adapter (laten) maken welke alle benodigde spanningen levert en wel in 1 behuizing.
Frans
Hoi!
Ik ben een van dezer dagen ook van plan om mijn pedalboard uit te breiden, dit door een showmaster 48-case aan te schaffen.
Ik heb al ergens gelezen dat de diepte IN de case een 14cm zou zijn, kan iemand dit bevestigen?
't Is redelijk belangrijk, aangezien mijn tubezipper een belachelijk "hoog" pedaal is en ik niet voor verrassingen wil komen te staan :)
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos..._7021712_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos...3_228256_n.jpg
Inderdaad 14 cm dus en volgende keer geen crossposts graag.