Oorspronkelijk geplaatst door
Fuhgawz
Van links naar rechts: Gibson SG Classic, Gibson SG Special Faded, Gibson SG Iommi Signature (mijn nieuwste aanwinst, binnenkort een review), Hagstrom HIIN.
Ik hoor sommige mensen al denken: "Waarom heeft die gast in Godsnaam alleen maar SG's?" Nou, dat zal ik eens uitleggen! Ik heb ooit een Strat gehad, maar ik kon niets met dat geluid. Ik heb ook ooit een LP gehad, maar het gewicht vond ik niet echt fijn, zeker niet nadat ik een keer mijn schouder had geblesseerd. Zo bleef ik altijd teruggaan naar mijn antieke Hagstrom HIIN en zijn er later meer SG's bijgekomen. Uiteindelijk is het gewoon de combinatie van de uitstekende bespeelbaarheid, het lichte gewicht, het duivelse doch vintage uiterlijk en de vette natuurlijke sound die de SG zo perfect maakt voor mij.
Daarbij moet overigens niet worden gedacht dat ik geen variatie heb in mijn collectie, want al mijn SG's klinken totaal anders. Het enige wat ik nog ooit hoop toe te voegen aan mijn collectie is een echte vintage Gibson SG Standard uit de 60's, maar dat is waarschijnlijk ongeveer net zo duur als al deze vier gitaren bij elkaar, dus heb ik voorlopig nog een SG om over te dromen. ;)