daar twijfel ik ook niet aan :)
mijn post was tussendoor bedoeld als 'wow, je kan NOG meer (soorten) pedalen gebruiken, met vaak erg onverwachte en bruikbare resultaten..'
Printable View
ik speel inderdaad bas, en die wah staat zo schuin aangezien ik ook zing, mijn micstand dus pakweg voor het midden van men pedalboard staat, en bijgevolg is het voor mij net iets handiger als die wah net iets schuiner staat.
Excuus, in de gauwigheid las ik iets als 'percussiehoek' oid..
en dan is een basspedal iets heel anders :)
Ik zit eraan te denken om zoiets:
http://img263.imageshack.us/img263/273/pedalboard3.png
te maken
(eigenlijk weet ik het wel zeker maar ik heb het geld nog niet,
Als ik het geld dan eenmaal heb, ga ik het waarschijnlijk maken)
Dat komt dan op een plank op maat gezaagd en alles, komt vast te zitten met velcro, gaat gevoed worden door Harley Benton powerplant
De pedalen zijn best simpel, niks raars tussen
Het MXR pedaal stelt een EHX LBP-1 voor, de Tuner word waarschijnlijk een Pitchblack of een Ibanez Pedaltuner
Reacties op dit board? Andere pedalen erbij, of pedaal vervangen o.i.d?
die LPB-1, die is toch juit leuk VOOR je andere pedalen? zo fokt hij een wah pedaal heel mooi op en helemaal overdrive pedaaltjes of niet?
jij hebt hem nu op 't eind?
ik dacht dat ie op het eind juist die boost gaf, maar dat zie ik dan nog wel :P
is ook wel zo, maar het idee van een booster is volgens mij om de pedalen er na meer te accentueren. want nu is het meer zo dat je overdrive sectie het geluid van je LPB-1 versterkt. terwijl als je boost, wil je bijvoorbeeld de sound van je distortion, alleen dan iets je heftiger?
Jep gewoon proberen, dan hoor je het vanzelf:
- boost NA een distortion/overdrive: de booster gedraagt zich als een volume boost: je geluid wordt gewoon iets harder, ideaal voor solo's in band verband.
- boost VOOR een distortion: je distortion pedaal krijgt een signaal met meer volume binnen. Daardoor krijg je meer vervorming, maar niet meer volume aan de uitgang van je distortion pedaal. :rockon:
ja ik zou sws eerst de 2dehands markt afstuinen, daar zie je die nieuwe niet zo veel, en imho ziet die oude er beter uit , beter dan dat rare grijs met nepgoud
Er staan een paar Guv'nors 1 op Marktplaats. Ik heb er net ook één gescoord voor 50,- !!!
Sjit, ik zat net te kijken , en toen stegen ze allemaal naar +- 70
gefeliciteerd trouwens
De tuner hoort toch vooraan in de keten?
Maakt toch geen zak uit?
Ok:
je gaat naar guitargeek.com
daar kan je kiezen van de rig van je favoriete artiest, of je kan bij search, gear doen, en dan bijv big muff intypen, druk op search
dan zie je een lijstje met artiesten die het pedaal gebruiken, ga naar 1 van de gear-rigs van een artiest, zorg dat de hele pedalen rig in beeld is, druk op print screen, open paint, ctrl+v, dan het gewenste pedaal selecteren met de tool van het selecteer vierkantje, dat kopieëren, en in een andere paint pagina plakken, dat bij elk pedaal zo doen, en kabeltjes tussen pedal hetzelfde, sommige pedalen staan er niet op(zoals ik had met de LBP-1) maar dan kan je gewoon iets zoeken wat erop lijkt.
@ Joey, ja klopt
op papier lijkt het veel, maar in praktijk valt het best mee
Als hij voor de pitchblack gaat, wat mij een verstandige keuze lijkt, maakt het niet uit maar hij zit in de keten aangezien hij TB is. Een DT-10 of een TU-2 zijn voorbeelden van gebufferde pedalen en hebben mogelijk invloed op je Wah-geluid als je hem ervoor zet, en kan ook invloed hebben op de big muff. Als je voor de Pitchblack gaat kun je er ook nog voor kiezen om een gebufferd pedaal ervoor te zetten dat zou het beste zijn. Het beste is een gebufferd pedaal aan het begin en aan het einde van de keten. Sommige pedalen zoals de meeste Fuzz en wah pedalen reageren echter slecht op een gebufferd signaal.
Voor de duidelijkheid we hebben het hier over theorie op mieren-neuk-niveau ! Ga dadelijk proberen en kijken wat je het beste vindt klinken of het meest praktisch is!
Offtopic:
Dit vond ik net in m'n mailbox: 2009 worlds largest pedalboard
Citaat:
We broke a worlds record! I think 147 pedals was the final count. Here are pictures from the event:
http://www.flickr.com/photos/7297852...7621596146152/
Enjoy!
Thanks,
Brian
Dat is gewoon een verzameling van bijelkaar gelegde pedalboards. Want waarom zou je in hemelsnaam vijf stemapparaten hebben.
Overigens vind ik al die Spindoctors ook appart met 1 kan je hetzelfde als met 5 namelijk.
(behalve stacken dan)
En nog maar eens een update. Alles is inmiddels voorzien van George L's en gevoed door een Burkey Flatliner.
Even alles op een rijtje:
Zvex Fuzz Factory
Korg DT10
Vox Mccoy Wah
Whammy IV
MXR EVH Phase 90
Fulltone OCD (naar gelang mijn smaak in te wisselen voor ZVEX BoR, Proco Rat)
Boss TR2
Line6 DL4 (In de fxloop)
En uiteraard Footswitch van mijn Koch Multitone. Als het goed is komt morgen mijn flightcase binnen.....dan is het setje helemaal compleet...
http://lh4.ggpht.com/_JqnuH8ZIN5g/Sm...0/P1010260.JPG
gave pedalen!!
Zou ik prima een optreden mee kunnen doen:D:D
Thnx! Ik heb me board wat kleiner gemaakt. Eerst had ik 1.20 aan pedalen, maar dat zorgde toch voor tapdans taferelen. Bovendien gebruikte ik een aantal pedalen niet of nauwelijks. Ik heb nu gekozen voor basic met een paar extra's. Met name de OCD staat bijna continu aan (icm met kanaal 2 van de Multitone). Daarnaast staat ook de DL4 permanent aan op een lichte delay voor wat extra body. De OCD wissel ik af met een Box of Rock....die klinkt wat gruiziger of een Proco Rat....die weer meer fuzzkwaliteiten heeft...
Hier 'n update van mijn pedalboardje...
http://i70.photobucket.com/albums/i1...rdjuli2009.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i1...arjuli2009.jpg
Boss TU-2--> Maxon SD-9 --> Xotic RC Booster (SH) --> Fulltone Clyde Deluxe --> Arion SCH-Z --> HOOK
In de loop van de HOOK hangt de Eventide TimeFactor.
Alles ligt op 'n T-Rex ToneTrunk 55.
Joost
m*th*f*c*****
Dat is echt de meest waanzinnige setup die ik in lange tijd heb gezien..
en... en ik geloof niet dat ik dit OOIT gezegd heb..
ik mis zelfs geen MPX-1...
De SD-9 zit VOOR je Clyde neem ik aan?
het is een setup waar ik gerust -bijna- alles weg zou doen en waar ik heeeel gelukkig en oud mee zou kunnen worden..
*...stilte van onder-de-indruk zijn*
is er een mogelijkheid om dit te beluisteren in de buurt van Maastricht :rockon: ?
:supercool:
:crazyhappy:
:o
:D
:satisfie:
Damn dat is echt een waanzinnige set! Heel cool!