Ik vind 't wel een tof ding. 'k Zou het nooit kopen of erop spelen, maar toch :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
Printable View
Ik vind 't wel een tof ding. 'k Zou het nooit kopen of erop spelen, maar toch :pCitaat:
Dude.....rollerbridge? :???:Citaat:
Even mijn 2 les pauls naast elkaar op de foto, nu ik ze toch bij elkaar heb voor onderhoud.
Links: Orville by Gibson '59 RI les paul standard.
Rechts: Gibson les paul studio gem topaz.
http://i172.photobucket.com/albums/w...02069Large.jpg
Het zou kunnen dat het jouw persoonlijke keus niet is qua smaak. Ik vind hem er fantastisch uitzien zo. Op die andere komt er ook een. Het doet helemaal geen afbreuk aan het geluid. Misschien door mijn eigen filosofie maar ik heb het idee dat het geluid nu langer aanhoud dan voorheen (sustain) .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
Door een stem apparaat aan te sluiten en de uitslag van de naald te timen heb ik dit zelf geregistreerd. Dus ja!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twijfelaars en kritischi
Inderdaad!Citaat:
Significant verbuffend!!
Dat zou zomaar kunnen :D Ik heb een tijdje een rollerbridge als reserve gehad op mn LP, en niet alleen vind ik het geen gezicht (da's smaak idd), ik had het idee dat mn snaren er sneller door braken. Qua geluid heb ik er niet zo op zitten letten, had het idee dat het juist minder klonk. Maar als dat toch niet uitmaakt heb ik liever een ABR-1. Die zit er dus gewoon weer op.Citaat:
Sustain? Geen idee. Die seconde langer of korter...kunnen we het ook wel over topwrappen gaan hebben :)
Het lollige van een rollerbridge is natuurlijk wel dat je elke saddle zo kan plaatsen in de breedterichting zodat elke snaar precies over de bijbehorende polepiece hoort, zonder steeds maar opnieuw zadeltjes te hoeven inkerven. Tja...
Hoe dan ook, hij is er af en ik heb hem nog klaarliggen om om te smelten tot fretwire :D Kopen?
Welke kleur heeftie?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
wat kostie?
Pee em me maar daar voor ok?
Misschien leuk voor mijn epi.
Mac du hast PM! :cooler:Citaat:
Sorry, ik vind het ook helemaal niks, zo'n rollerbrug. Zat op één van m'n LPs toen ik m kocht. Speelt vind ik absoluut niet lekker en ziet er imo al helemaal niet uit... Dus de ligt nu lekker ergens in de kast weg te rotten :)Citaat:
Stuur maar op, envelopje en postzegel vergoed ik wel :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
even vraagje over rollerbridge: zijn de afmetingen daarvan exact hetzelfde als van een klassieke LP brug? Voor een van mijn zelfbouws zou het me goed uitkomen als ik de zadeltjes een fractie van een mm kan verschuiven, maar dan moet ie wel passen op de draadstangetjes die al gemonteerd zijn.